sovtider och svordomar!

Datum: 2013-01-16 Tid: 15:03:52

Åh herre! Nellie har ju inte somnat innan 22 för det mesta. Testade att inte låta henne sova middag efter 18.30 på kvällen och hon sov bannemig från 20.30 - 08.00. Nöjd mamma! Nästa steg är väl att försöka få henne att somna i sin egen säng, nu vill hon vaggas till sömns. Det är mysigt iofs så vi får se hur vi gör.
 
Idag när Nellie låg i sitt babygym o skrek/ tjoade och Adde låg i sin säng för att sova middag, så skrek adde "BLA BLA BLA" varje gång Nellie tjoade högt. Haha, så jäkla roligt! Adde säger förresten en massa skoj! När man frågar honom om det går bra, det han pysslar med, så säger han nästan alltid "nej, det går dåligt!". Och (tyvärr) när jag gör något och det inte går som jag vill och jag blir irriterad så frågar Adde "hel-vette eller?". Ibland har det även kommit ett "hel-vette" eller ett "faan" när det inte går som han tänkt. Och när han märker att han kanske borde vara lite tyst efter att ha babblat konstant ett tag och man ger honom en menande blick så säger han "mamma, Adde tjatar!". Älskade unge!
 
Annat som har hänt är att nu är köket i princip som jag vill ha det, och så ska det förbli. Jag och karln har en tendens till att lägga massa strunt överallt, men ändring nu! Har även beställt nya linser via nätet. Betalade 300 kr/ paret i Borås, på nätet betalar jag 171 kr/ par inkl. frakt. 
 
Snö har också kommit, ganska mys faktiskt. Jag brukar avsky snö men så länge det håller sig till den här mängden och inte snöar massa så är jag nöjd.
 
Well, dags att väcka Adde så han kan somna ikväll ^^ Hej!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback