dispyt med dagis

Datum: 2011-10-12 Tid: 18:46:57

Ibland har man verkligen tur i oturen! Jag har ju bokat biljetter för att fira jul hos pappa. 23-26 december. Jobbar kväll 26e december men hade tänkt ta ut semester, och då säger min chef att sista datumet för att begära semester runt jul har passerat. Crap! Frågade en vikarie som brukar vara hos oss, och gulliga hon tar mitt pass så jag kan ta semester, wohoo! Ibland får man lösa saker själv.

Nice dag på jobbet idag! Jobbade med en vikarie och trodde det skulle bli skitjobbigt (det är många som bara står och glor med noll initiativförmåga) men herrejäklar vilken duktig tjej det var. Imponerad!

Haft en liten dispyt med en dagisfröken idag med. Var tydligen omöööjligt att ändra schemat och hämta Adrian kl. 9 istället för kl. 8 då jag jobbat kväll och slutar 23. "Våra regler säger att ni ska hämta era barn vid 8 när ni jobbat kväll!". Kontrade med att jag vet vissa föräldrar som hämtar senare och då fick jag ett spydigt svar "Ja, men det behöver inte jag diskutera med dig!". Där slog jag dövörat till och bestämde mig för att ringa enhetschefen (som är ny) för att fråga vad som gäller. Är det olika regler för olika föräldrar? Men nej, det var det ju såklart inte och han skulle prata med avdelningen. Och så tillade han att han har mycket att göra med det dagiset, så det är nog inte guld och gröna skogar där. Ser fram emot vad som kommer sägas på kommande föräldramöte! Enhetschefen verkar vara en bra karl iallafall som verkligen tog mitt ärende på allvar.

Träffat kontakt-Lena idag också. Fått spy ur mig lite irritation! Alltid skönt. Adde ligger i sin säng och babblar och matlådan står på svalning. Nu ska  jag plocka undan lite och sen tar jag kvällen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback