natti natti

Datum: 2011-02-10 Tid: 20:53:13

Nu är jag färdig för idag. Nu ska jag sova! Värken i axel, armbåge och handled har gått över. Var riktigt drygt när det förvärrades efter att jag tog emot farbrorn på bussen. Lite märkligt det där faktiskt tycker jag. Att man reagerar så mot en människa man inte känner utan att tänka sig för, för att försöka förhindra den personen att skada sig. Reflexer och omtanke för andra skulle jag nog beskriva det som. Dock var farbrorn tung, så det var tur att jag fick hjälp efter att jag gormat "stanna bussen lite!". Haha, den händelsen kommer jag leva länge på! Speciellt för att han tackade mig hjärtligt när vi klev av bussen på samma hållplats och småpratade lite. Pensionärsdans, hans avlidna fru och hans ålder hann vi med att prata om. Han bockade och tackade när jag gissade fel på hans ålder med typ tio år. Mysfarbror!

Kari kom upp och drack lite kaffe efter jobbet, annars har jag och Adrian bara slöat och ätit middag och lekt. Eller ja. Adrian slöar ju aldrig. Aldrig! Full rulle på honom hela tiden. Lyssna på musik och spela på de små leksaksinstrument vi har hemma är en ny favoritsyssla för oss!

På söndag ska jag slänga ut allt från vardagsrummet, för på måndag klockan 8 kommer målaren. Ger honom extranyckeln och så drar jag och Adrian ut till mammi. Är ju mycket grundarbete som behövs så det hela kommer nog ta två dagar. Bäst att låta honom jobba ifred då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback