tänk tänk tänk

Datum: 2010-09-26 Tid: 21:41:55

Jag har inte gjort ett skit sen jag blev barnledig tidigare idag. Det är jag fasiken värd, att inte göra någonting! Skönt har det varit minsann =) Öppnade en öl nu tidigare på kvällen och den smakade verkligen underbart! Min åsikt om att ta ett glas vin eller en öl när en förälder har sitt barn hemma har varit olika, men nu har jag bestämt mig och tänker fortsätta stå för den åsikten: Inte en droppe alkohol när ungen är hemma! (Är jag däremot hemma hos mammi så kan jag ta ett glas vin om hon inte dricker något) Jaja. Kvällspladder som vanligt!

Har ni kollat på videosarna (säger man så i plural?) nedan? Om inte, så gör det. Alla människor borde vara medveten om att barnmisshandel existerar, och det kan faktiskt vara så illa att din granne gör sitt barn illa. Något jag märkt som inte existerar särskilt mycket längre är civilkurage. Jag var tvungen, enligt mitt samvete, att handla i en situation tidigare i veckan (inte öga mot öga, men jag ringde 112). Efter det var jag skitskraj och höll nästan på att skita ner mig i rädsla över att jag (eller Adrian) skulle råka illa ut för det. Jag ska väl fan inte behöva vara rädd för att jag meddelar om en händelse där jag tror att någon någon är i fara, men det var jag. För jag litar inte på folk som jag inte känner, tänk om personen i fråga endast tänker "hämnd"? Eller är det bara efter jag blev mamma som jag tänker såhär? Tror nästan att jag inte ska tillåta mig själv att tänka så jäkla mycket.

Kommentarer
Postat av: Emma

Å gud så skönt att han ville titta ut 2 veckor tidigare. Skulle man juh inte tackat nej till:)



Den ölen var du värd:)

Datum: 2010-09-27 Tid: 11:07:35
http://emmaenilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback