skriker tills rösten nästan skär sig

Datum: 2010-10-03 Tid: 21:10:31

Idag har varit en mysig dag! Adrian har väl varit ganska så gnällig, men det är ingenting mot de två föregående dagarna. Så det känns bra!

Adrian har börjat visa stort intresse för datorsladden och försöker ta den så fort han får tillfälle. Speciellt om han är i gå-stolen, då sätter han fart mot den på en gång. När jag sedan säger "nej", vänligt men bestämt, kollar han bara på mig och flinar. Ja, jag vet att han är för liten för att förstå rätt och fel och såna saker men värt att börja i tid tycker jag. Och så känns det bra för mig att säga till, då jag också förklarar att han kan skada sig på sladden.

Iallafall. Han försökte ta sladden idag, ett flertal gånger. När jag tar sladden ifrån honom blir han så förbannad så han blir alldeles knallröd i ansiktet och skriker tills rösten nästan skär sig. Pappa skickade ett röstmeddelande via mms precis då Adrian skrek och frågade hur Adrian mår. Spelade in hans gallskrik och skickade tillbaka, väntade ett litet tag så jag var säker på att pappa hört det och ringde upp honom. Då var han i full färd med att sätta Adrians skrik som ringsignal, fast bara när jag ringer, haha!

En annan sak som kan få Adrian att börja gråta på direkten är om jag lämnar honom själv i ett rum. Det kan vara så snabbt att jag bara hämtar kaffe, men när jag kommer tillbaka så har stora krokodiltårar rullat nerför kinderna. Gosen min! Fast jag måste erkänna att det är väldigt jobbigt ibland. Dessutom gallskriker han direkt när han tappar en leksak eller liknande. Helst vill han ha tillbaka leksaken i sina händer inom 1 sekund! Annars jäklar!

Mariana har varit här och fikat och lekt med Adrian. Adrian verkligen tokgillar Mariana. Nästan så jag blev lite avundsjuk för att hon kunde få honom att skratta direkt när hon klev innanför dörren, vilket jag hade försökt med ett bra tag innan hon kom. Men jag är ju bara gamla, tråkiga morsan som han ser varje dag, hehe!

Nu ska jag nog strax lägga mig och läsa. Något jag inte gjort på väldigt länge, känns det som!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Börjar ana vem Adrian bråser på. ;-)

Datum: 2010-10-04 Tid: 17:38:35
Postat av: Therese - mamma till Adrian

Och vem har du i åtanke då? :P

Datum: 2010-10-04 Tid: 18:25:05
http://lutzia.blogg.se/
Postat av: Pappa

;-)

Datum: 2010-10-05 Tid: 16:51:25

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback