vattnet har gått

Datum: 2010-03-19 Tid: 07:10:10

I förrgår och igår har jag haft den där nedrans ryggvärken. Men jag tror jag vet vad den beror på nu, för det verkar som att värken kommer varje gång jag fått i mig jordnötter. Kan det vara så att jag är överkänslig mot något ämne kanske?

I vilket fall som helst så låg jag i mammas säng och vilade igår efter värk. Helt plötsligt (runt 19.30) är det som att bebis sparkar ut en boll med vatten. Jäklar vilken kraft vattnet kom med och jag hoppade förskräckt upp ur sängen med ett "Woooh!"! Både mammi och Ile frågade vad det är som hände och då har jag hunnit ta mig till toa och svarar med ett skratt att jag tror vattnet gick. Sen av någon anledning går jag till datorn och skriver på facebook att vattnet gått, istället för att ringa förlossning. Ringde till förlossning sen iaf och de ville ha in mig på undersökning.

På förlossningsavdelningen tog de temp och gjorde kurva osv men ingenting tydde på att förlossningen skulle sätta igång, så jag fick åka hem. Hela natten har jag haft  förvärkar, som en grym mensvärk, men fått mig ett par timmars sömn ändå. Konstiga drömmar har jag haft iallafall.

Dröm1: Massor med folk gick på led till en skoaffär, för de hade rea. Men när man väl provade skorna så var det plötsligt väskor man hade på fötterna.
Dröm 2: Jag vaknade (inte på riktigt) av att en kille knackade länge som fan på dörren. När jag gick och öppnade var det killen som är pappan till mitt barn. Men nu kunde han snacka perfekt svenska och åt massvis med kakor. Dessutom var han hippie och inte ett dugg lik som jag minns honom!

Jaja. På förlossnigen vill de iallafall ha in mig på undersökning idag klockan 15. Och varje dag fram tills på söndag om ingenting har hänt. Då sätter de igång förlossningen! Jag hoppas ju på att bebis vill komma ut innan söndag, men vi får se. Nu har ni lite koll på läget iaf =)

Kommentarer
Postat av: Malin Lundin

åh va roligt!! och spännande :P hoppas allt går bra där dig och bebben ^^

Kramar

Datum: 2010-03-19 Tid: 13:48:38
http://essessce.blogg.se/
Postat av: Therese

Hur går det??

Datum: 2010-03-19 Tid: 15:44:35
http://tisskisset.blogg.se/
Postat av: E.K - Mamma till Alicia

åh :) spännande.

Datum: 2010-03-21 Tid: 12:01:56
http://eekk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback