adrian, adrian och ännu mer adrian =)

Datum: 2010-03-26 Tid: 17:02:16

Nu är jag och Adrian hemma! Det känns bra faktiskt, att försöka klara sig själva utan Adrians mormor och moster. Men det ska nog gå. Inatt väckte jag Adrian för att han skulle äta, och efter det kunde han inte riktigt somna om. På två timmar blev det tre blöjbyten, en släng av magknip skulle jag tro och den stora stygga hickan kom och störde Adrian när han nästan somnat. Jag trodde att jag skulle tycka att såna nätter skulle bli jobbiga, men det var bara så himla mysigt!

Amningen går inte så smidigt som jag hade hoppats på. Lillfisen blir så förbannad när han inte får bra tag om bröstet på en gång och då börjar han fäktas som en galning och skriker! Där märks det att det är min son, temperamentet är precis som mitt och inget tålamod alls ;) Men jag ger en eloge till det snille som uppfann amningsnappen! Köpte såna när jag var gravid och testade idag. Underbara saker! Så nu slipper jag förhoppningsvis såriga och svullna bröstvårtor.

Och jag måste säga att min mammi är totalt bäst! Hon och Irma har hjälpt mig att städa idag, och så var de händiga och satte ihop Adrians spjälsäng. Underlättar mycket att jag inte behöver oroa mig för städning nu när allt är så nytt ^^ Så tack mammi och Irma ♥

Imorgon kommer Adrians morfar med familj och hälsar på oss. Det ska bli riktigt roligt! Fast de stannar bara över dagen, men bättre det än inget besök alls =) Adrians morfar har en bild på Adrian som skrivbordsunderlägg på datorn på jobbet, tycker jag är fint!

Efter helgen är vi nog redo att ta emot besök också. Fast bara om besökarna är 100% friska och krya, vill ju inte att mitt hjärta ska bli sjuk det första han blir ;)

Snart ska jag småplocka lite och försöka hålla i ordning här hemma heeela tiden! På måndag kommer en barnmorska från BVC och tittar. Tror de totalt struntar i om det är lite skit i hörnen, men vill ändå ha det fint när hon kommer.

Jösses vad mycket jag har att skriva nu då när Adrian kommit till världen! Hade bestämt mig att detta inte skulle bli en sk mamma-blogg (det är det kanske inte heller?) men det kommer nog skrivas mest om det finaste jag har och läggas upp en massa bilder ^^

Kommentarer
Postat av: Therese

Jaa! Vi vill ha massa bilder på prinsen!

Datum: 2010-03-26 Tid: 23:10:32
http://tisskisset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback