skitunge!

Datum: 2010-06-27 Tid: 16:41:41

Min son har varit en riktig liten plåga idag. Krävt total uppmärksamhet, inte ens käka ifred fick jag. Han skrek "Näää, nääää, näääää" hela jäkla tiden. Och jag kan slå mig i backen på att han vet vad det betyder också! Kan han inte skrika så när jag äter något onyttigt istället?

Adrian har iallafall fått heta både skitunge, pucko, knasen och en massa andra namn idag. Irritationen för att inte ha en lugn stund lindras om man kallar honom något lite fult, men med kärleksfull röst. Har fått ett leende varje gång, och då smälter mitt mammahjärta!

Jag ser inget fel att kalla sin unge för lite negativa ord sålänge de inte förstår vad det betyder. Men när han börjar förstå så ska jag sluta med det illa kvickt! På något sätt måste man ju få ut sin frustration, och man kan ju inte direkt gapa på en sån liten bebis. Vad har du för åsikt?

Kommentarer
Postat av: Amanda

Haha...jag tror nog alla små krånglande bebisar någon gång fått ett mindre smickrande smeknamn av sin måttligt irriterade mamma. :) Min har då sannerligen fått det och får det fortfarande ibland (han äe 2½ år nu). Det dom inte vet lider dom inte av. ;)

Datum: 2010-06-27 Tid: 18:07:55
http://creyla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback