jag håller med!

Datum: 2010-06-04 Tid: 11:38:20

Hittade en sån jäkla bra text på www.mammabikten.se som jag vill dela med mig av =)

Trött på alla pretto-morsor

Nu är jag så trött på alla dessa jävla pretto-morsor som ständigt ska påtala sin egen förträfflighet! Ni vet vilka ni är. Ni florerar på familjeliv, mama men även här. Jag är så dödligt trött på att höra era förnumsiga kommentarer om hur allt ska vara. Vad är det som säger att ni gör allt rätt och har alla svar?Hur fanken kan ni veta att man är en sämre mamma bara för att man dricker ett glas vin ibland, blir galen på sina barn då och då, serverar halvfabrikat, slutar amma tidigare än "rekommenderat"osv.Ta ut pinnen ur baken och sluta tro på allt ni läser som har kommit fram av "forskning". Jag tror och vet att det som krävs för att bli en BRA mamma är att man älskar sina barn villkorslöst men att man samtidigt är mänsklig.Visst kan man bli förbannad och bråka med sina barn bara man kramas och säger förlåt efteråt.Stackars era barn när de kommer ut i verkligheten och inser att världen inte ser ut som ni målar upp den. Sluta klanka ner på andra mammor. Varje mamma är den bästa för sina barn så länge inte barnen far illa såklart. Det handlar om sunt förnuft men det kan man förstås inte läsa sig till.Ni är inte mer lyckade än andra mammor, möjligen tråkigare men inte bättre.

Kommentarer
Postat av: Inger

Bra där Therese, håller med! Kram

Datum: 2010-06-07 Tid: 17:29:43

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback