long time, no see

Datum: 2010-07-05 Tid: 21:26:49

Oj, herregud! Var det verkligen så längesen jag uppdaterade här i bloggen? Shame on me! Men ärligt talat har jag faktiskt inte haft ork eller lust att sitta vid en dator. Jag har spenderat helgen med att svettats bort till en äcklig liten pöl hemma hos mammi.

Vi kan ju börja med fredagen. Twilight Eclipse. Jag säger bara det: Vilken jäääkla bra film! Jag älskade den mer än jag älskar choklad, och då är det mycket ;) Edward eller Jacob? Jag vet iallafall vem jag håller på som framtida karl till Bella!

Efter bion strosade jag och Emma runt och försökte besluta oss för vilken uteservering vi ville sätta oss på. Valet vi gjorde blev rätt misslyckat. Bara små 18-åringar där, och så fick man inte sitta ute efter tolv. Triist! Blev iallafall en cider och en minttu-shot som hade en eftersmak av fisk (?). Fyfan! Åkte hem lite efter ett, men natten slutade inte där. Men vad jag gjorde får ni inte veta, och nej, inga vuxenaktiviteter blev det! Haha!

Annars har helgen varit lugn och skön ute hos mammi. Adrian har för det mesta mått som en prins, förutom när han fått magknip. Och då har det verkligen varit magknip! Snälla mammi tröstade Adrian när knipet kom där. Tack! Och idag kom det knip igen här hemma, och det var iiinte nådigt! Han har gallskrikit i flera timmar och jag har stått maktlös. Nerverna hamnade utanför kroppen och jag har lugnat dom med cigg. Japp, jag skjuter upp att sluta röka tills jag kommer till knivsta (hem till pappa). Och håll era åsikter om det för er själva, jag bryr mig inte om dom ändå.

Frågan är bara vad hans knip beror på. Det kommer efter att han har ätit (som tur är inte efter varje gång dock), trots att jag mellanrapar honom och rapar när han ätit klart och värmer flaskan (gjorde inte det några gånger och trodde knipet berodde på det, men icke). Dessutom är hans kräk "fastare" eller vad man ska säga. Någon som vet vad detta beror på? Värmen kanske? Ge mig gärna råd iallafall, för min lilla prins ska inte ha ont i magen! Minifom ska iallafall införskaffas.

Nu börjar han vakna till här jämte mig. Dags att förbereda flarran och byta blöja, sen mysa lite med honom innan  han somnar inför natten. Duktiga ni är om ni läst ända hit ;)

Kommentarer
Postat av: bika

det kanske kan vara tarmvred? Hur är det med hans avföring? Är han trög i magen eller kommer det lätt?

Det skulle också kunna vara någon liten form av kolik.

Fast det där vet nog BVC bäst...

Datum: 2010-07-06 Tid: 11:06:41
http://bika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback