min graviditet

Datum: 2010-01-05 Tid: 22:02:15

Såhär mår jag i min graviditet =)

Jag är trött... i skallen. Och så har jag lite ont i kroppen. Mina hormoner sitter inte riktigt där de ska just nu, men det är inte så farligt ändå. Inga oförutsedda gråtattacker eller raseriutbrott har lyckats komma ur mig än. Jag kan dock reagera starkt på olika saker som jag i vanliga fall inte skulle ha gjort. Till exempel känna mig åtsidosatt. Men jag är ändå rätt normal, tycker jag. Något lugnare kanske. Lite mindre rörlig. Men ändå likt mitt gamla jag.

Hur jag mår och hur jag beter mig är olika från dag till dag. Ena dagen kan jag vara hur glad som helst, andra dagen bara helt off. Inte sur eller ledsen, bara avstängd. Vilande, kanske man kan säga. En del har påpekat att jag är gladare nuförtiden. Vem vet? Kanske beror på all choklad jag helt plötsligt blir sugen på? ;)

Jag brukade aldrig tacka nej till att träffa kompisar eller hitta på något innan. Nu måste jag göra det ibland. För att jag är för trött. Tycker det är tråkigt, men jag har hört att det är "normalt". Och bra ursäkt om jag mot förmodan ändå inte skulle vilja hitta på något: Jag är så trött idag, graviditeten du vet. ;) Haha, skojar bara lite!

Men skitsamma om jag är trött, har ont, är lite bitsk och tjurig då och då. Det är sånt folk i min omgivning får ta om de vill umgås med mig.

Att vara gravid är ändå den bästa känslan jag upplevt. När lillfisen sparkar till i magen, hälsar lite och berättar att h*n lever och växer därinne med hjälp av sina livliga rörelser så är allt sååå värt det! Att höra hjärtljuden när man kommer till barnmorskan, att se den lille busen på ultraljudet (som jag har fått göra tre gånger i v.9, v.18 och v.23 tror jag det var!). Man bara längtar! När magen spänner till och man känner nästan bebis former, det är helt underbart!

I skrivande stund är bebis väldigt rörlig. Jag tror h*n gillar uppmärksamheten ;)


Min älskade lilla fis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback