bra första dag på nya året!?

Datum: 2010-01-02 Tid: 13:12:34

Nyår:
Maten var skitgod, vi tog det lugnt och sen vid tolv smällde vi våra raketer. Sen finns det inte så mycket mer att säga, men vi hade det mysigt iallafall.

Gick och la mig vid två på natten, vaknade vid sju och vad tror ni hände? Jo, värken i ryggen med febern och svettningarna kom. Tänkte att denna gången ska jag lida mig igenom det, vilket jag gjorde. Somnade om i 1½ timme men när jag klev upp hade jag hjärtklappning som hette duga och det kändes som att ryggen skulle gå åt helsicke, som att den skulle sprängas eller något. Tänkte att en varm dusch kunde hjälpa musklerna att slappna av, men icke. Mammi ringde sjukvårdsupplysningen så åkte vi in.

Väl på förlossningsavdelningen var det samma rutiner som innan, lämna pisseprov och lite sånt. Mammi var tvungen att åka men Rachel kom och höll mig sällskap. Under tiden jag väntade på att få göra ultraljud kom en barnmorska in och ville köra upp ett rövpiller för att få bort smärtan, och jag säger bara det: Hallelujah för dom pillrena! Mådde som en kung efteråt.

Det beslutades iallafall att jag skulle få ligga inne under natten för observation, men de hittade inte felet denna gången heller. Har haft rätt tråkigt under natten och morgonen, men nu är jag iallafall hemma. Fick recept på såna rövpiller, 130 spänn för fem såna. Jäklar! Läbbigt bara att köra upp ett sån själv! På sjukhuset fick jag ju hjälp :P

Ett stort tack till mammi som höll mig sällskap den första tiden. Och ett stortstort tack till Rachel som höll mig sällskap under eftermiddagen/ kvällen och för maten =)

Och bebis mår utmärkt! =)

Kommentarer
Postat av: Therese

Skumt det där.

Jag gillar inte rövpiller!.. och om jag är tvungen att ta en sån gör jag det helst själv..fyfan för att någon annan stoppar in nått i röven på mig! 1gång och aldrig mer lixom. Hehe.

Gott nytt!

Datum: 2010-01-02 Tid: 16:45:39
http://tisskisset.blogg.se/
Postat av: Therese

Roligare har man ju varit med om;)

Datum: 2010-01-02 Tid: 18:07:39
http://tisskisset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback