pussa inte på min bebis!

Datum: 2010-08-01 Tid: 17:53:58

Ibland när en del människor busar med Adrian så pussar dom på honom och varje gång vill jag bada av honom efteråt. Jag tycker faktiskt det är äckligt när människor man knappt känner pussar på honom hej vilt! De enda som har tillåtelse att pussa på min goding är familjen/ släkten och några nära vänner. Då tycker jag inte det är lika äckligt. Men hur säger man till folk egentligen? "Pussa inte på min bebis, jag tycker det är äckligt!" eller vadå? Det är ju ungefär som att säga att personen i sig är äcklig. Och det är ju inte vidare snällt.

Jag har ett favorit-puss-ställe på Adrians huvud. Där är det ingen som pussar vad jag sett, så jag slipper andras bacilusker. Och när ingen ser torkar jag av Adrians huvud och kinder om jag sett "icke" godkända människor pussa på honom. Iofs tror jag inte Adrian lider av det, men jag gör det.


Kommentarer
Postat av: E.K - Mamma till Alicia

Jag tycker att du kan säga det rakt ut, Fast kanske snällare och inte nämna att det är äckligt utan kanske bara att du inte tycker om det :)

Han är ju ändå din bebis ^^



Jag förstår hur du känner...

Datum: 2010-08-01 Tid: 20:59:28
http://eekk.blogg.se/
Postat av: Janet

Tycker du ska säga det rätt ut bara, sen får de ta illa upp om det är så. Alla känner ju olika över olika saker.



Det är samma sak med gravida, vissa hatar när folk känner på magen medans andra inte bryr sig. Det kan folk respektera bara man vet om det. Så det är samma sak pussar på bebisar.



Men man förstår ju att folk ha svårt å låta bli med att ge pussar till lill pojken. Han är ju så söt!

Datum: 2010-08-02 Tid: 12:47:26
http://janetdagar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback