liten lista

Datum: 2010-08-15 Tid: 10:50:02

När är fick du reda på att du var gravid? 10 augusti 2009

Hur gammal var du? 23 år

Mådde du mycket illa? Nej, knappt något

Spydde du mycket? Ingenting

Hade du mycket halsbränna? I slutet

Var du känslig? Det tycker jag inte

Hade du mycket foglossning? Nej

När kände du bebisens första sparkar? Runt v.16

Var du ofta orolig? När jag tog svininfluensavaccinet var jag det

Sparkade bebisen mycket? Ja, mest på kvällen

När började du läcka bröstmjölk? När Adrian var född, tror jag

Fick du bristningar? Hade bristningar sen innnan

Blödde du någon gång? Nej

Hur många Ultraljud gjorde du? 3 st

Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Hade inga direkta planer 

Vilket BB födde du på? Borås

Hur började din förlossning? Vattnet gick, som att bebis sparkade ut en fotboll

Hur många timmar tog din förlossning? Vattnet gick på torsdagen, förvärkar fram till lördag kväll då de tilltog men jag tyckte de var hanterbara. På söndag morgon skulle jag sättas igång men var öppen 8 cm redan så det var bara köra. 8.45 började förlossningsarbetet, 9.17 var han ute.

Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt? Vaginalt

Hur mycket var du öppen när du kom in? 8 cm

Vilken smärtlindring tog du?
Lustgas som inte riktigt funkade, var för sent för något annat

Dragen med sugklocka? Nej

Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen? Ca 30 minuter

Blev det komplikationer? Nej 

Var du rädd för något? Nej, faktiskt inte

Skrek du? Nej, lät mer som jag bajsade

Fick du sys? Ja

Vem var med på förlossningen? Mamma

Vilken vecka födde du i? Typ 38

Vad var vikt och längd på bebisen? 3110g och 49cm

Blev det en pojke eller flicka? Pojke

Vad fick barnet heta? Adrian Kim

Var allting värt det? Absolut!!

Ammade du? Ja, men inte längre

Hur gammal är barnet nu? Snart fem månader

Vad tyckte du om förlossningen? Vad klagar folk över? Jag tyckte det var lättare än jag hade trott! Klarade ju av värkarna själv och allt gick så fort + att mamma var ett bra stöd. Barnmorskorna var underbara =)

När kommer nästa barn? Kommer det ens nå fler? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback