tandläkarn

Datum: 2009-09-02 Tid: 17:37:08

Inatt var inte nådig! =( Tandvärk så det bara visslade om det, vaknade flera gånger pga den. Frågade råd på nätet, sökte lite själv, ringde sjukvårdsupplysningen men ingenting gav resultat. Dock avtog värken lite granna när jag la tandkräm på tandköttet, antar att det har en lite bedövande effekt.

Iallafall ringde jag till tandläkaren strax innan jag började jobba och fick en tid idag, dock under arbetstid. Tog den ändå och var grymt nervös när jag satte mig i stolen. Har ju inte varit hos tandläkaren på flera år pga kostnaden, men där var de hur snälla och gulliga som helst. De förklarade hela tiden vad som skulle hända och jag kände inte ett skit när han började borra upp hålet jag hade och rengjorde det. Har en provisorisk lagning nu, och ska dit om ett tag igen.

Har bestämt mig att jag ska fixa till käften nu, kosta vad det kosta vill. Och jag ska verkligen börja sköta mina tänder: Borsta morgon o kväll, floura, tandtråda. You name it! (Låter som att det är värsta illa, men det är inte så himlans farligt.)

Ta hand om era tänder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback