bebis hjärtljud

Datum: 2009-11-18 Tid: 19:07:12

Är ute hos mammi ikväll igen. Det här är platsen jag gillar allra mest just nu! =)

Var hos barnmorskan idag, mammi följde med mig. Fick höra bebis hjärtljud. Jäklar vad pysens hjärta slår! =) Allt verkade iallafall normalt, vilket var skönt att höra. Har även fått lite mera kött på benen när det gäller havandeskapsledighet och mammaledighet. Jag har trott att om man går på havandeskapsledighet (fasiken vad jobbigt ord) 60 dagar innan beräknad förlossning så dras de från mammaledighetsdagarna sen. Men så var det inte! Sicken tur =) Då hade jag försökt jobba nästan ända fram till förlossning vilket jag tror hade blivit svårt! :P

Bebis sparkar och har sig också =)=) Fortfarande inga starka sparkar, men de känns. Igår när jag åt glass så började h*n leva rövare därinne, så tror att glass är uppskattat ;) Eller tvärtom, vad vet jag! När jag åker bil känner jag också mer än vanligt ^^ Mys! Lite tråkigt att det bara är jag som får uppleva bebis sparkar än så länge, känns inte utanpå magen än. Fast ganska skönt att slippa massa händer på magen redan nu, även om folk känner lite då och då. Men när jag säger att de inte kan känna nåt än så blir magen fri igen! ^^ Nu låter det som att det är skitjobbigt med folk som vill känna, men det är det inte. Fast jag antar att det kommer bli! :P

Funderar också på om jag ska åka till el stockholmo och göra 3d/4d ultraljud, men det tror jag att jag redan har nämnt va!? I vilket fall som helst så får det bli i februari om jag blir beviljad fullt havandeledigt. Vilket jag ju hoppas på! Brukar inte skolorna ha sportlov i februari med? Då kan mammi och Moa följa med också! Nice ju =)

Ne, nu måste jag kila upp och pinka. För typ femtonde gången idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback