väldigt läskigt

Datum: 2009-03-01 Tid: 20:19:26

Hamnade på sjukan igår. Blev helt apatisk hemma hos mamma och kunde varken röra mig eller prata. De som var där slog mig och försökte massa saker för att få kontakt med mig, men jag var okontaktbar. Det konstiga är att jag hörde allt det sa, men jag kunde inte reagera. Blicken var typ som död och stirrade bara rakt fram. Allt detta hände efter jag visat bilder på min vän som blev mördad i januari, så det var väl en reaktion på det. Läskigt var det iallafall.

När ambulansmännen kom ville jag bara skrika att de skulle dra åt helvete, gillade inte dom. Men det kunde jag ju inte. Och på vägen in till sjukhuset blev jag så jädrans pissnödig, men det kunde jag inte heller meddela. Det enda jag fick fram var "kssss", och på sjukhuset var det en sköterska som förstod. Inte ens när de tog blodprov i armen reagerade jag synligt, även om det kändes.

Till slut kom kroppen och talet tillbaka, kunde säga få ord här och var till mammi, snacka om skönt att kunna göra sig förstådd igen. Det är riktigt jobbigt att du är medveten om precis allt som händer och hör allt som sägs, men du kan inte visa det. Imorses fick jag iallafall träffa läkare och alla värden var perfekta. De enda råd han kunde ge mig var att söka psyk-hjälp. Tack så mycket, det hade jag ju inte redan förstått. Tiss the psykfall.

Tack till alla som ställde upp så för mig igår! <3

Orkar inte skriva mera just nu. Men jag mår "bra" nu iallafall, är bara jäkligt trött i kroppen.

Kommentarer
Postat av: Jojje

Läskigt ja. Skönt att du mår bra nu.

Datum: 2009-03-01 Tid: 22:15:06
Postat av: Veronica

Oj va läskigt!

Det kanske är bra att få prata med någon om din sorg.

Det fick aldrig jag göra ordentligt när min mamma dog.Det kan jag ångra idag.

Kram på dig!!

Datum: 2009-03-02 Tid: 09:15:06
http://vera82.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

gud va läskigt!!! tur att det blev bättre! men det är ju så kroppen kan reagera. viktigt att bearbeta sorger. kram

Datum: 2009-03-02 Tid: 09:42:38
http://[email protected]
Postat av: Therese

Läskigt är bara förnamnet, kroppen reagerar verkligen underligt ibland.

Psyk behöver ju inte vara något negativt. Jag tror alla människor skulle må bra av att ha någon utomstående att prata med vissa stunder i livet.



"Krya på dig"

Datum: 2009-03-02 Tid: 14:25:10
http://tisskisset.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Fy fan vad skumt.. LÄSKIGT!

Datum: 2009-03-03 Tid: 00:15:08
Postat av: ninemile

hej hamnade här av en slump och känner migen mig i dig...fastnade verkligen....kika in min blogg om du vill som handlar om mitt liv från att jag fick min diagnos borderline , planerade självmord till där jag står i dag tack vare terapi:)



Varma kramar:) //nine

Datum: 2009-03-04 Tid: 15:28:48
http://ninemile.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback