kändispappa

Datum: 2009-03-30 Tid: 22:19:20

Klicka på länken och lyssna på en låt som pappa och hans band Pejling spelade in på 70-talet nån gång. De gick och knackade dörr för att sälja singeln, haha! Klicka här!

Jag har ju skrivit om Pejling innan, den 21/12- 07. Detta skrev jag:

"När min pappa var ung hade han ett band med några kompisar. Dom hette Pejling, och spelade in en singel som hette "Hjälp mig!". ("Hjälp mig! Hjälp mig ur min ensamhet!". Blev nog dessvärre ingen större hit.) Den gick dom runt och sålde till folk genom o knacka dörr. Nu jobbar han som vaktmästare på en grundskola, och en av eleverna frågade honom en dag om han hade varit med i den gruppen. "Jaa" säger en förvånad Bosse. "Har du våran singel?" Tjejen svarade: "Nej, inte jag, men min farmor har!". Den förvånande glädjen över att någon så ung visste vem han var för just den grejjen förvandlades nog snabbt till något annat, typ bitterhet över att vara gammal. Vad vet jag?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback