begravningen

Datum: 2009-03-10 Tid: 23:12:36

Begravningen idag var så fin! Många som kom för att ta ett sista farväl av vår älskade Moa. Hon har nu fått ett värdigt avslut och kärleken för den underbara människan fyllde hela kyrkan. Inget öga var torrt och prästen talade så fint om henne och läste upp saker som Moa hade skrivit i sin blogg. Det var också en tjej som sjöng och spelade gitarr, har inte hört nåt så vackert på länge!

Är så tacksam över att jag och Erik fick komma på begravningsfikat efteråt, även om vi höll oss lite för oss själva. Så tack till Eva med familj och andra anhöriga! Nu känns det som att jag kan börja med sorgearbetet och minnas min fina vän med ett leende. De hade lagt fram ett av Moas fotoalbum på ett bord där det stod ramar med fina bilder på henne och tända ljus. Snacka om glädjerus jag kände när de två första bilderna var på henne och mig från gymnasiet. Jag kan verkligen inte beskriva med ord hur glad jag blev! De bilderna har jag antagligen slarvat bort i någon flytt, men både Eva och Jennie ville skicka ner bilder till mig. Så himla snällt! Den här dagen kommer jag verkligen minnas med värme!


Vila i frid, sötis!
(detta är en av hennes modellbilder)


***

Efter begravningsfikat åkte jag och Erik runt lite i stan, sen satte vi oss på ett café för att få tiden att gå tills jag skulle träffa min gamla klasskompis Karli. Det var skönt att sitta och snacka minnen med Erik, och snacka allmänt. Alltid lika roligt att träffa gamla kompisar.

Och när jag träffade Karli kändes det inte som att det var flera år sedan vi sågs. Vi snackade om hur kul vi hade i skolan och massa andra saker, verkligen kul att träffa honom igen. Karli och jag hade så bra kontakt i gymnasiet, kramades alltid. Andra elever på skolan trodde till och med att vi var tillsammans =) Vi har faktiskt varit kära i varandra, haha! Först var jag kär i honom, men han ville inte riskera vår fina vänskap om det skulle ta slut eller nåt sånt. Sen efter några månader blev jag tillsammans med en annan kille, och under den tiden hade Karli fått känslor för mig. Dåålig tajming!

Håhåjaja, vilken intensiv dag! Kom in till Uppsala klockan tio i förmiddags och kom hem till pappa igen 22.30. Var riktigt kul att träffa Malmis och Nasser igen också =)

Innan jag avslutar detta långa inlägg måste jag säga att jag är en riktig nostalgi-människa! Jag älskar att minnas tillbaka, lyssna på musik från vissa speciella tillfällen, kolla på kort. Det är bland det bästa jag vet! Men jag tror faktiskt att jag måste börja leva mer i nuet och mindre i det förgångna.

Kärlek till alla underbara människor jag träffat idag och alla andra jag känner!

Kommentarer
Postat av: Jonas

Kanske är fel att säga att en begravning sker både i sorg och glädje, men det är varje fall inte så långt ifrån. Sorgen av att begrava en nära vän som man saknar. Och samtidigt en viss liten glädje över de minnen som kommer tillbaka som senare kommer att vara till hjälp att minnas de goda glada tiderna som gått. Dessutom till stor hjälp i det egna sorgearbetet. Många kramar. Thinking about you. Tomten

Datum: 2009-03-10 Tid: 23:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback