sluta-röka-linjen-logg

Datum: 2009-07-22 Tid: 17:37:19

Skriver logg på sluta-röka-linjen, och detta är mitt nuvarande tillstånd.

snart rökfri 2 dygn
ons, 2009-07-22 16:19 — Lutzia
Igår rökte jag inte. Humör nu: Ganska bra. Nikotinsug nu: Inget.

Skepp ohoj liksom! Inte fasen visste jag att det skulle kännas så fysiskt att sluta röka. Hostar, spyr slem, svettningar och lite yrsel. Det var tydligen normalt enligt den tjej jag pratade med på sluta-röka-linjen. Hon trodde dessutom jag har blivit förkyld, hon tyckte det lät så. Ja, jag vet ju inte hur det känns att bli avvänjd från nikotionet och all annan skit i kroppen när jag rökt varje dag i tio år. Humöret är bra, men kroppen är skittjurig!

Jag har dock gett mig fan på att klara detta själv, inga hjälpmedel i form av plåster eller inhalator här inte. Känns bra och röksuget är förvånande nog lika med noll. Bara kroppen kunde bli glad. Undrar jag om den blir det om jag mutar med lite mörk choklad?

"Hej då, lunchen!", säger Tiss och vinkar ner i toan. (Nu hostar man så jäkligt så annat än slem vill upp)

High five, eller nåt.

Kommentarer
Postat av: Eva

Jag blir sååååå imponerad. Ge inte upp för du kommer att klara det här.....kraaaaam

Datum: 2009-07-22 Tid: 19:57:40
Postat av: Bemma

Go girl! Du kommer klara detta!

Datum: 2009-07-22 Tid: 20:28:07
Postat av: emma

Oh fan va tufft av dig!

Min pappa slutade också, utan plåster eller andra hjälpemedel efter 40års rökning haha. Man blir så jävla proud liksom :D You go girl!

Datum: 2009-07-26 Tid: 01:23:48
http://emmaramic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback