så svårt

Datum: 2009-01-23 Tid: 22:06:31

Jag önskar att huvudet kunde sluta tänka och hjärtat sluta känna, för en stund iallafall. Vill prata med någon men ändå bara vara tyst. Vill träffa henne, få krama om henne, prata gamla minnen, göra planer för framtiden. Allt som vi gjorde förr. Vill ha svar! Det är så svårt att veta att någon tog hennes liv, något som hon älskade och hade kunnat göra nånting stort med. Hon hade blivit stor! Hennes välvilja för djur och natur var så oändlig, hon ville förändra.

Jag vill stänga av min kropp och bara vara. Inte tänka, inte känna, inte undra, inte hata, inte sörja. Jag vill ingenting! Eller jo, jag vill vakna upp och inse att allt varit en hemsk mardröm. Drömde mardrömmar inatt, vaknade flera gånger. Vet inte om jag drömde om henne eller något annat, allt är bara suddigt och ihopkletat. Går inte trassla ut hur mycket jag än försöker.

Jag vill att någon ska hoppa fram runt hörnet och säga att allt var ett skämt, ett stort men dåligt skämt. Men det är verklighet, det är sant, det har hänt. Men till vilken nytta? Ingen jävla nytta alls! Vi är många som sörjer, många som mår skit, många som går tillbaka och minns henne, som den underbara person hon var.

Ta mitt hjärta för en stund. Lås in det någonstans och ta hand om det åt mig, för jag klarar inte av det själv just nu. Det spricker snart, går sönder. Det var svårt redan innan detta hemska, men tusen gånger svårare nu. Skit ska liksom skit ha, på något sätt. Jag menar, mår man redan dåligt kommer det alltid något som spär på det.

Kopierat från hennes blogg:
Kom ihåg, har skrivigt det förr: Alla är lika mycket värda, behandla andra som du själv vill bli behandlad, ingen kan göra allt men alla kan göra något, man är inte dum i huvudet för att man inte kan allt, för det kan ingen, var en bra människa och tyck bra om dig själv och strunta i vad alla andra tycker, låt ingen annan få dig att må dåligt eller tycka dåligt om dig själv, dom människorna är bara avundsjuka på det du har och vill ta det ifrån dig - låt dom inte lyckas !

En av hennes modellbilder. Det är såhär hon ser ut nu, en vacker ängel. Om någon annan som kände henne tar illa upp för att jag lagt in denna här så säg till! Men hon ville synas =) En skönhet ska synas!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej :) Jag tror det! Jag känner igen dig också! :) Vi borde prata på msn. Ska du på henne begraving? Kram /Jennifer

Datum: 2009-01-23 Tid: 23:27:13
Postat av: Jennifer

Jag addar dig så fort jag kommer hem!! :) Kram /Jennifer

Datum: 2009-01-23 Tid: 23:37:14
http://jennes.blogg.se/
Postat av: Veronica

Du behöver inte be om ursäkt.

Jag förstår att det är svårt.

Jag vet hur det är att förlora en närstående.

Synd att det ska behöva vara på det här sättet.

Att man knappt kan bo i Uppsala längre.

Han heter Chrille.Christian Carlsson.

Stefan pratade med honom igår och han hade åkt hem till sina föräldrar ett tag för han var så chockad.

Kram

Datum: 2009-01-24 Tid: 08:23:07
http://vera82.blogg.se/
Postat av: Veronica

Japp,han har gått på GUC.

Stefan skulle säga det till honom när dom pratar nästa gång.Dom pratar ofta.

Datum: 2009-01-24 Tid: 17:00:41
http://vera82.blogg.se/
Postat av: Veronica

Stefan pratade med honom för ett tag sen men dom snackade bara tippa och hästar så det vart inte av och så hörde Stefan inte vad han sa riktigt.Dålig mottagning eller nåt men jag ber honom nästa gång.

Datum: 2009-01-24 Tid: 20:31:20
http://vera82.blogg.se/
Postat av: Therese

Absolut ska en skönhet synas!verkar ha varit vacker både på utsidan o insidan/Kram

Datum: 2009-01-26 Tid: 15:22:43
http://mandelkubb.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback