tänk efter

Datum: 2009-01-25 Tid: 17:12:00

Jag har precis kommit hem efter en välbehövlig fika med Veronika. Vi pratade om hur många måsten man sätter upp för sig själv dagligen. "Detta måste jag göra idag" borde inte existera, så länge det inte gäller jobb, skola eller har något med familjen att göra. Hur dumt är det inte egentligen att sätta städning framför en fika med en kompis? Hur urbota dumt som helst, om du frågar mig!

Relationer till andra människor är det viktigaste som finns. Prioriterar man sin tid på saker man lika gärna kan göra imorgon så tycker jag att något inte står rätt till. Tyvärr så inser jag det nu när min vän gått bort.

Fast å andra sidan sätter jag aldrig upp några måsten om dagarna. De enda måsten jag har är att jobba, prata med så många som möjligt under dagen och äta. Städa, diska och allt sånt, det kan vänta!

Ta dig tid för din familj och dina vänner! Tänk efter noga om ditt "måste" för dagen verkligen måste ske idag. Vad som helst kan hända när som helst, så lär dig prioritera vad som är viktigt och vad som inte är det!

Kommentarer
Postat av: Viktor

mm visst att man kan bli tokig när ens käraste vill göra slut, men man dödar ju henne fan inte för de. Hemskt verkligen.

Jag beklagar sorgen iaf, hoppas du kan leva vidare ändå o att ni ger henne en vacker begravning!

Datum: 2009-01-25 Tid: 17:17:46
http://attharoligtederoligastejagvet.blogg.se/
Postat av: Viktor

ja de e fan otäckt. Här i närheten av där jag bor så döda just en kille sin mamma med en kofot och tog sedan sitt liv.. herregud man mår ju dåligt av bara tanken på att sånt händer i närheten av en.. usch.



mm får hoppas de blir begravning i uppsala då. Trots att begravning e något hemskt och jobbigt så e de ändå de vackraste och underbaraste som finns.



Begravningen av madde, davids flickvän e de kanske finaste minne jag har. Det var det absolut vackraste jag varit med om. Och Jill Johnsson var där o sjöng såå fint.. hoppas din vän får samma värdiga farväl.

Datum: 2009-01-25 Tid: 19:24:32
http://attharoligtederoligastejagvet.blogg.se/
Postat av: Viktor

Nä de va absolut inget fel i det du skrev till david. Visserligen kan inte jag avgöra hur han tolkar allt folk skriver, men david e en varm människa med ett hjärta av guld, och jag tror han känner en gemenskap med folk som förlorat nära o kära. Kanske kan ni ha ett utbyte pga de, kanske inte. Jag vet inte, men jag uppfatta verkligen inte ditt inlägg som dumt på något sätt. Bloggen e ju ändå till för att skriva ner de man känner för.



men du har rätt.. madde var verkligen en varm människa. Tror hon accepterade precis varenda människa på jorden!

Datum: 2009-01-25 Tid: 21:31:56
http://attharoligtederoligastejagvet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback