haha

Datum: 2009-02-03 Tid: 00:08:33

Mera minnen från min och Moas resa till Härnösand: Tror att "min" kille hette Casper, blev totalt kär! Han var så jädrans fin, tyckte jag då, men nu minns jag inte hur han såg ut. Vi presenterade oss aldrig för dom med våra riktiga namn, haha! Jag hette Tiffany och Moa hette Nikky. Fråga mig inte varför vi valde att ha fejk-namn, för det vet jag inte själv. På den resan förstörde Moa mina buffalo-skor, hon snubblade över en marshall och skorna dränktes av rött stearin, haha! En natt när vi sov i soffan hos Adriana och Robban hade jag börjat tala i tungor, jäklar vad Moa lät rolig när hon skulle härma mig =) Och Lajka, A och R's hund som de hade, såå fin!

En kväll när vi bara gick omkring träffade vi en snubbe på stan. Jag har ingen aning om varför, men vi följde med honom hem. Väl där ville han glo på porrfilm, men det kände vi var liiite obekvämt, så vi sa att vi ville ner på stan igen. Innan han ens fått på sig skorna sprang vi ifrån honom, och det minnet har vi skrattat gott åt flera gånger efteråt!

Ja, jösses! Den tjejen alltså! När jag var deppig en period drog hon med mig ut på krogen i Uppsala. Hon kände vakten så vi slank in, minderåriga som vi var. Även där träffade vi på två killar, min flört hette Tor. Vi blev bjudna på drinkar och när hennes ragg försvann en liten stund och jag busade med Tor passade hon på att njuta av min drink, även om hon hade sin egna.

Hon levde fullt ut, sket i vad andra tyckte. "Vadå att jag festar för mycket, det ska väl fan dom skita i. Det är mitt liv och det är jag som väljer vad jag vill göra!" hörde jag ofta henne säga när någon snackade blajj. Det är en helt rätt inställning, så länge man inte skadar någon annan, och det gjorde verkligen inte hon. Hon förgyllde tillvaron för väldigt många! =)

Förlåt för ett väldigt bluddrigt inlägg, men ville skriva snabbt nu när alla minnen bara ploppade upp när jag skrev. Jag anstränger mig mycket för att minnas massa saker vi upplevde tillsammans, men en del saker är bara väldigt vaga konturer. Men jag vet att jag kommer minnas så småningom. Hjärnan är ju inte riktigt vad den ska just nu.

Kände du Moa? Har du något minne du vill dela med dig av, så får du väldigt gärna maila mig, och om jag får så lägger jag gärna ut det här i bloggen. Det hjälper mig att hantera sorgen, och det kanske hjälper dig med? Maila på [email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback