sjukhuset igen

Datum: 2009-12-09 Tid: 10:58:58

Fick åka in till sjukhuset inatt igen. Samma sak som förra gången. Började känna värk i ryggen och sen blev det bara värre och värre. Svettades som en gris och när jag låg på soffan blev soffkudden helt indränkt i svett. Patrik och Sofia ringde efter ambulans, och när ambulanspersonalen kom låg jag och skakade för att jag frös så jäkligt.

När vi kom upp på sjukhuset kom den otrevligaste sjuksköterska/ barnmorska (eller vad hon nu är) jag någonsin träffat, och sa "det här var väl ingenting att åka ambulans in för!". Nähe, men jag vill väl förfan se till att allting är bra med bebis, puckokärring! Fick lämna urinprov och ta tempen även denna gången. Tempen visade på 34,5. Undertemp.

Sen fick vi vänta ett tag på läkaren, men det gick rätt snabbt. Läkaren var hur trevlig som helst, men kunde inte heller klura ut vad det hela berodde på. Hon trodde att det inte är relaterat till graviditeten, utan att det är pga stress. Och med tanke på hur både Patrik och Sofia sagt att jag ska ta det lugnt så kanske det är det.

Ska iaf ringa barnmorskan lite senare och se vad vi kan göra åt det hela. När jag ringde och sjukanmälde mig så sa hon på vikariepoolen att jag borde fixa en sjukskrivning. Vi får se. Känns inte som att vården tar en riktigt på allvar alla gånger.

Nu mår jag iallafall bra igen, dock öm i ryggen och väldigt trött. Och bebis mår bra, fast h*n sover nog nu. Jag har iofs precis klivit upp så...

Kommentarer
Postat av: en annan som varit gravid

Säg åt dom att kolla njurarna på dig! och även ledaren mellan njuren och urinblåsan, jag hade precis likadant som du och det var hydrofrenos (eller hur det nu stavas) och det gör verkligen vrål ont!!! Dom kollade upp allt möjligt innan jag fick diagnosen (hade inga problem med att kissa eller nåt, vilket man sällan får av det) men som sagt säg åt dom att ta ultraljud på dina njurar och ligg på dom för det måste man fan göra på sjukvården! hoppas att du blir bra.

Datum: 2009-12-09 Tid: 11:54:55

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback