varning och boktips!

Datum: 2009-08-15 Tid: 16:05:25

Jag säger bara såhär: Är klockan redan ett på natten, börja då inte läsa en bok för att "varva ner" innan du ska sova och jobba dagen efter. Det misstaget gjorde jag inatt. Började läsa När blodsbanden brister av Hanna Svensson, och jag kunde verkligen inte sluta läsa. Tiden bara försvann och när jag väl kollade på klockan var hon halv sex på morgonen. Ingen idé att försöka sova då ju. Så jag läste klart boken helt och hållet. Det straffade sig dock när jag slumrade till på jobbet när vi kollade på friidrott!

När blodsbanden brister
Hanna var säker på att hon hade mött mannen i sitt liv. De gifte sig nio månader efter att de hade träffats. Veckorna innan bröllopet visade Peter upp sina aggressiva sidor och sitt onormala kontrollbehov. Hon gav, trots allt, äktenskapet en chans med tanke på barnet hon väntade. Efter två års äktenskap tvingas Hanna ge upp drömmen om kärnfamiljen. Hennes liv förvandlas till en riktig mardröm efter separationen. När Lukas börjar träffa sin pappa på egen hand mår han sämre och sämre. Vid tre års ålder kunde han sätta ord på, och berätta vad som faktiskt hände hemma hos Peter. Hanna tvingas lägga ett fasansfullt pussel. Följ Hannas kamp för att skydda sitt barn, utan stöd från samhället.



Gillar du verklighetsbaserade böcker ska du läsa denna!
Du kommer häpna över det svenska rättssystemets oförmåga
att se till barns bästa här i samhället och jag blev förbannad
mååånga gånger över hur dumma i skallen folk kan vara >_<



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback