rökning

Datum: 2008-09-17 Tid: 19:59:37

Köpte ju en limpa cig billigt på en kiosk igår. Har inte fått någon rökhosta än iallafall. Asbra när limpan kostade 350 kronor. Billigt är bra, dock inte rökning! Men vem vet, kanske dags att sluta röka snart? Kanske får ett infall någon dag och bara slutar. Den som lever får se.

Det där med cigg är allt bra roligt egentligen. Eller mer ungdomar som röker. När jag var i tonåren svor jag på att alltid köpa ut cigg till minderåriga när jag fyllt 18 om de frågade. Ha! Nu är det knappt att jag ger bort en endaste cigg av mina egna till folk under 18. Jag vill inte bidra till deras ohälsa. Vuxet tänkande. Fast jag kanske borde göra som jag läste på warpdrive: Någon ber mig köpa ut, ger mig pengar och jag kommer ut med en påse äpplen. Klockrent!

Det mysigaste med rökningen är iallafall att ringa andra rökare man känner och ta en "rökpaus" med någon när man är hemma. I like it! Blir socialt som fan och eftersom jag röker så mycket som jag gör så hör jag av mig till en herrans massa folk.

Egentligen kan jag inte komma på en enda bra sak med rökning som jag verkligen står bakom 100%, men ska det va något så blir det den sociala biten och känslan man får med ciggen mellan fingrarna.

Hur ser du på rökning?

Kommentarer
Postat av: Bemma

Njae, rökning tycker jag inte så mycket om.

Datum: 2008-09-17 Tid: 20:15:01
Postat av: Therese

Rökning dödar!



Jag kommer inte ihåg den, han skrev den när vi träffades..

Datum: 2008-09-18 Tid: 11:07:20
http://tisskisset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback