real life vs. internet

Datum: 2008-09-14 Tid: 17:48:42

En del gömmer sig bakom internet. På internet är de en annan person, någon coolare eller snyggare. Ett exempel: En kille skrev på lunar, frågade efter min msn och fick den. Efter ett tag blev jag addad av en "annan" snubbe som skrev nåt i stil med "såg din msn i en luffares gästbok, tänkte att jag addar dig".

Denna killen som addade är väl vad man skulle kalla, baserat på endast utseendet, en vanlig kille; varken snygg eller ful. Men jag tror att denna vanliga kille har en fejkbild på lunar, på någon han tycker är snyggare än sig själv, för att öka chansen att få tjejers msn. Han addar och därefter kommer med bortförklaringen att han såg adressen i någon annans gb. Anledningen till att jag började misstänka att det var så var när jag frågade efter hans lunar, och han uppgav ett nick som inte existerar. Frågade igen för säkerhetens skull, men det fanns ingen med det namnet.

Häng för fasen inte upp er på att jag fortfarande har lunar, det är inte poängen i detta inlägg.

Poängen är; varför tar man någon annans bild och låtsas att det är en själv? Vad tjänar man på det? Bättre självförtroende?

Jag tycker det är patetiskt, och folk gömmer sig bakom internet på olika sätt. En del snor folks bilder medan en del vågar vara jävligt elaka. Är internet ett forum där man kan vara som man egentligen vill, där man vågar mer utan risk att åka på en propp eller nedvärderande kommentarer?

Och anledningen till att jag fortfarande har lunar (jag vet att en del undrar) är för att det är ett jäkligt bra tidsfördriv när man har tråkigt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback