Rens, rens, rens.

Datum: 2008-03-10 Tid: 19:21:54

Har varit upp till lägenheten och rensat lite till idag. Emma höll mig sällskap. Vid denna flytten är det mycket svårare att pracka på henne saker jag inte vill ha. Attans! Har en massa skit som ska slängas. Lär ju bli massa mer när vi har flyttat, när det nu blir. Ska bli intressant och se vad vi har allt tillsammans, vad som behövs och inte behövs. Dock är det bara Simon som letar ny lägenhet just nu, själv är jag för slö. Men det är som det alltid har varit. Skyller på mammas och pappas namnval på mig: Leena Agelica Therese. Ta första bokstaven i varje namn, lägg ihop det. Resultat: L-A-T! Då kan man inte riktigt räkna med annat.

Glömde en rätt skoj sak när jag skrev om lördagen.
När jag och Veronika var på väg hem till mig satte det sig en invandrare i medelåldern brevid oss. Han började snacka med oss och vi snackade tillbaka. Sen frågade han om vi bodde på Sjöbo och jag svarade att jag gör det, men ska flytta. Då frågar han vilken gata, och jag svarar på det med. "Bor du på nummer - -?" frågar han. Då visar det sig att han var på väg upp till mig (och en annan lägenhet). Oanmäld. Sicken tur, och tillfällighet, att vi träffades. Dels slapp han besväret med att komma hem till mig och få reda på att lägenheten redan är såld, och dels slapp vi oinbjudet folk till Emma's överraskningskalas. Lite komiskt är det allt!

Kommentarer
Postat av: Therese

Jaha. Va skoj! Hoppas verkligen de håller mellan er då! Snabbaryck!;)
Visste inte att du ägde lägenheten, vad kostar en lägenhet i Borås? Lycka till med flytten!

Datum: 2008-03-10 Tid: 21:59:43
http://tisskisset.blogg.se
Postat av: Alexandra

Kan du inte lägga upp lite bilder??
Kram

Datum: 2008-03-11 Tid: 15:55:51
http://Axls.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback