Jag är så sjukt vuxen!

Datum: 2008-03-15 Tid: 18:09:12

Idag har jag varit väldigt vuxen! Jag har tvättat, diskat och ätit nyttigt. Dessutom har jag tvingat mig till att dricka mitt kaffe svart. Jag är så sjukt vuxen nu!

Vad kan man mer bättra på för att bli mer vuxen? Kanske ska sluta lägga in tecknade bajsbilder i bloggen. Kan vara en början. Och så måste jag börja kolla på nyheterna, både på svt2 och kanal 4. Vad det blir för väder bör också följas upp. Man kanske borde börja prenumerera på någon nyhetsblaska också? Borås Tidning kan ju funka. Att hålla koll på världen: Massor med vuxenpoäng!

Men om jag känner mig själv rätt kommer jag vara barnslig imorgon igen. Vad tror ni? Ska jag satsa på att vara vuxen eller barnslig? Med tanke på min ålder, 23 år i augusti, borde jag nog lägga barnsligheterna på hyllan och ta mig i kragen. Men det innebär att jag måste byta humor, och hur kul är det?

GI-metoden är iallafall påbörjad nu. Efter gårdagens svullande av både pizza och glass som ett adjö av mitt onyttiga liv bestämde jag mig för att börja idag, istället för på måndag. En tjuvstart, så att säga. Go Tiss! Ställde mig på vågen också, ush och fy! Simning inbokat på måndag efter praktiken. Eller kanske tisdag. Har ju ändå planerat att gå hem från GeTing, dit Kulturverkstan ska på påskfika på måndag. Bara uppförsbacke hem till Simon därifrån. Jao, promenad på måndag, simning på tisdag.

Tillbaka till min braiga bok och svarta kaffe!

Kommentarer
Postat av: Bemma

Jag röstar på att du ska fortsätta vara barnslig. Man behöver inte bli helt vuxen.
Lycka till med GI-metoden dude!

Datum: 2008-03-15 Tid: 19:33:57

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback