Fullbokat och Grey's

Datum: 2008-03-12 Tid: 22:10:43

Fan vad mycket som händer nu:
- Umgås med Jezz på fredag.
- Moa fyller 11 den 16/3.
- Påskfest på Ge Ting med kulturverkstan 17/3.
- En av mina lärare kommer och ser hur jag har det på praktiken 18/3.
- Se om det går att omplanera när man ska hem till en kille och se hur han har det på gruppbostaden, för att delta i en volleybollturnering 19/3. (hoppas verkligen det!)
- Sista dagen på praktiken 20/3.
- Middag hos Simons mamma 21/3.
- Ut på Sands med mammi för att träffa trummisen i The Poodles 22/3. (Mamma kände honom förr när hon bodde i Rimbo, och jag var typ kär i honom)
- Åka till pappi 25/3. Ska hinna med att umgås med honom och familjen, träffa Simons kompis i Uppsala, träffa alla jag vill träffa, försöka hinna med att besöka Jonas osv till den 29/3 då vi åker hem.
- Skolan börjar 31/3. ^^ All back to normal!

Kollade precis på Grey's anatomy. Handlade bland annat om en hjärtsjuk som behövde ett nytt hjärta, och hans dotter kämpade för att han skulle få ett. Lite senare i avsnittet kommer hon in med ambulans efter att ett par ungar kastat en tegelsten från en bro som smashades på hennes bil. Hon dog till slut. Läkarna tycker att han ska ta emot hans dotters hjärta men han vill inte. Dock ändrar han sig efter lite övertalning. Vad skulle du ha gjort om du var i en liknande situation? Hade du kunnat ta emot ett av ditt döda barns organ?

Handlade också om en man som kapade av sig sin egen fot med en motorsåg (som en annan kille kommit in med efter att ha råkat såga av sig ett finger). Hur kan man ens känna känslan att en kroppsdel som är ens egen inte tillhör en? Sjuuukt!

Jag borde nog också uppsöka sjukhus. Jag fick ett papercut idag! >_<

Kommentarer
Postat av: Veronika

Oj, svår fråga... Om man skulle tänka själviskt tror jag inte många skulle tagit emot hjärtat. Hur många föräldrar vill/kan leva utan sitt barn?
Detta beror självklart på hur övriga omständigheter ser ut. Hur stor procent att bli fullt frisk, övrig familj/vänner, hur mycket finns det kvar att leva för?
Jag kan inte komma på vad jag skulle göra, för overkligt att leva sig in i.

(Btw, my blogg is back in business! Read it, bitch! Och kul att du börjat skriva massor igen!)

Datum: 2008-03-13 Tid: 12:27:57
http://phobi.wordpress.com
Postat av: Therese

Haha. Ska ni träffa kicken? :) Var ett tag sen man såg honom nu.. Verkligen kul att det går bra för honom!

Najs med mycket att göra!

Datum: 2008-03-13 Tid: 15:09:10
http://tisskisset.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback