samtal med mitt ex

Datum: 2008-07-31 Tid: 12:25:44

Har precis pratat med mitt ex Alexander i telefon. Det var längesen. Även om jag varit bitter över hur allt slutade mellan oss var det rätt skoj och höra hur hans liv har blivit. Verkar vara på väg åt rätt håll. Tror att jag på något sätt behövde prata med honom igen, så jag slipper leva med tanken om ett ex där allt blev fel. Jag vill ha bra avslut på saker och ting, och vetskapen om att vi kan prata normalt med varandra känns bra.

Men samtidigt känns det fel att ha pratat i telefon. Vet inte hur hjärtat kommer reagera, kan bara hoppas att han förstår att det var någonting jag behövde, och faktiskt ville.

Rätt och slätt kan man säga att en negativ grej i mitt förflutna har blivit bra. Det känns gött att kunna lägga det bakom sig nu. Mitt ex är faktiskt en bra grabb, även om det inte har låtit så pga min bitterhet. Men har man blivit sårad på ett sånt sätt, där personen visar en sida man inte visste fanns så tror jag att man behöver ett bra avslut, även om det tar 2 år. Jag behövde detta iallafall. Sen är man aldrig ensam om att dansa tango.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback