ärlighet

Datum: 2008-07-22 Tid: 23:04:19

Jag har kommit på mig själv med att linda in saker och ting
jag vill ha sagt för att det inte ska låta så brutalt ärligt och elakt
även om det inte är menat elakt. Med denna insikt funderar jag
nu på varför!

Om vi tar ett exempel: Jag vill inte umgås med någon.
Jag säger: Jag vet inte om jag orkar umgås idag, hoppas det är lugnt!?
Jag borde säga: Jag vill inte umgås idag, jag vill ha tid för mig själv.

Nu är detta iofs ett jävligt dåligt exempel, eftersom jag är den
sociala varelsen jag är. Men ändå. Varför är det så svårt att vara
totalt ärligt utan att bädda in saker och ting i bomull och sidenlakan?

Sen dessa jävla smileys. Om man skriver ett sms utan några
smileys blir sms kallt och hårt, och det man skriver kan enkelt
missuppfattas. Eller är det bara jag som tänker så?
Om jag skriver: Vi ses sen! :) <--- Positivt och glatt.
Om jag skriver: Vi ses sen!    <--- Kallt och hårt.

Nej, nu ska jag säga precis vad jag tänker, utan några förmildrande
ord. Fattaru?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback