Förjävliga busschaffisar, nej tack!

Datum: 2008-02-10 Tid: 22:22:45

Vart har våran trevligaste busschaffis tagit vägen? Han "Tjeeena kompis! Välkommen kompis!". Jag saknar faktiskt honom! Borås busschaffisar är otrevliga. Inte alla, men de flesta. Säger man ett glatt "hej!" får man oftast "muttermutterhej" tillbaka. Fyfaan! Det är inte roligt att åka buss längre.

Min lista på hur busschaffisar ska bete sig:
- Vara trevliga!
- Inte prata i mobiltelefon eller med någon polare (som inte har något liv, utan åker buss med sin kompis hela dagen) under bussfärd. Hallå, jag vill känna mig säker!
- Inte köra som en fartdåre på väg till BB.
- Hålla sig på vägen, inte på trottoarerna!
- Köra så att h*n inte behöver tvärnita, vilket resulterar i att hälften av resenärerna har orgie på bussgolvet.
- Komma och öppna bussen på stationen i god tid. Dels för att a) man inte ska frysa asset av sig medan man väntar och b) för att vi ska slippa åka iväg flera minuter försent! (Men det är ju klart att h*n ska gå o skita 3 minuter innan avgång)
- Inte tro att han äger busstorget och kan köra över en! (händer alltför ofta att man får hoppa undan med ett förskräckt "iiiiiih!")

Har denna yrkeskategorin glömt av vad dom egentligen jobbar med? Vett och etikett borde vara en obligatorisk kurs man ska gå för att få jobba som busschaffis. Men nej. Har du bara körkort för bil kan du ansöka hos Västtrafik om att bli chaufför så har du i princip jobb. De betalar ditt busskörkort mot att du senare jobbar hos dom. Det har jag fått berättat för mig av en ganska så insatt källa. Förjävligt att de inte kräver mer!

Sen en sista sak: Sätt förfaan in fler bussar runt 15.00, mån-fre från Fristad- Borås. Bussen från skolan till stan blir knökfull med högljudda, ouppfostrade snorungar från Fristadskolan. Skääärpning!

Btw! Är du en busschaufför i Borås som läser detta och vet med dig att du är en trevlig chaufför, ignorera detta. Vet du däremot att du stämmer in på någon/några av ovanstående punkter: Skriv ditt mobilnummer i kommentarerna så ska vi allt ta oss ett litet snack, du och jag!

Kommentarer
Postat av: Mustela

Jo, för det mesta tänker man negativt om busschaufförer. Men ibland förtjänar de verkligen mer uppskattning, i sådana situationer som jag berättade om t.ex. :)

Datum: 2008-02-10 Tid: 22:29:49
Postat av: Bemma

"Tjeeeena kompis" ägde, saknar verkligen honom.

Datum: 2008-02-11 Tid: 20:49:34
Postat av: Fristadskolselev

Ååååh, du diiiin :@

Datum: 2008-08-13 Tid: 15:52:35

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback