fler dikter

Datum: 2008-12-08 Tid: 18:44:08

Hittade liter fler dikter som jag skrivit. (Tänk på att det var några år sedan jag skrev dom, så det finns risk för att de låter lite omogna).

En mamma, som alltid förstår.
En mamma, som läker blödande sår.
En mamma, som är hjälpsam och ball.
En mamma, som inte behöver följa någon mall.
En mamma, som ibland har det svårt.
En mamma, som tacklar allt som är hårt.
En mamma, som vi älskar över allt annat.
En mamma, som alla våra önskningar besannat.
En mamma, som alltid är där.
En mamma, som vi barn håller kär.
En mamma, som bara vi har.
En mamma, som alltid har vår kärlek kvar.
En mamma, och det är du.
Det är dig vi vill hylla nu!

Skrev den till mamma på Mors dag, och den har jag även spelat in med bakgrundsmusik och gav henne på cd =)

***

Tittar upp mot himlen, söker svar.
Sorgsna tankar är allt som finns kvar.
Ingen ork, saknar glöd.
Önskar ibland att jag vore död.
Tjat överallt: Gör si, gör så.
Undrar hur det här ska gå.
Måste alltid vara glad, förbjudet att va sur.
Det känns som om jag är instängd i en osynlig bur.
Undrar vad som blir det sista jag ser,
för snart orkar jag inte mer.


***

Det finns en del i hjärtat, som bara är för dig.
Den kommer alltid finnas, om du har plats för mig.
Jag hoppas att du tar den, och bor där många år.
Och vårdar det försiktigt, och skyddar det från sår.
Så mkt jag vill säga, så lite ord som finns.
Jag har aldrig känt såhär, iaf inte vad jag minns.
Du kom där bara plötsligt, så snäll o go o rar.
Jag hoppas att du nån dag, till mina barn blir far.
Jag kommer alltid finnas, aldrig svika dig.
Jag skulle aldrig klara, om du var arg på mig.
Jag vill dela allt med dig, alla känslor som jag har.
Jag hoppas du inte skräms iväg, utan med glädje stannar kvar.
Det vad jag vill säga, är enkelt men bestämt:
Du har en plats i hjärtat mitt, och har min låga tänt.
Jag älskar dig om natten, jag älskar dig om dan.
Om du inte tror på mig, så skriker jag det över stan.


***

Jag ser snaran runt din hals, tiden rinner ut.
Tårar rullar ner för kinden, snart är det slut.
- Jag vill att du ska stanna, vara här med mig!
Du ser på mig och säger: - Jag kommer alltid älska dig!
Jag ser dig genom tårar, hör hur du viskar ”förlåt”!
Sen tar du sista klivet, och snaran dras åt.
Jag kunde inget göra, jag var inte där.
Men många nätter har jag drömt, att det gick till såhär.

***

Ömhet, kyssar smek.
För dig är det bara en lek.
För mig är det så mycket mer,
då öppnar jag mina ögon och ser.
Jag ser allting som är så underbart,
allt blir så kärleksfullt o rart.
Det sura blir sött,
allt börjar leva igen, allt som var dött.
Du får mig alltid att le, vad kan jag i utbyte ge?
Du tar mig dit jag vill,
bortom himlen o lite till.
Nästa gång du ser på mig sådär,
då ska jag visa dig vad kärlek är.


***

Denna skrev jag när jag var 13 år eller så.

Vi som är tjejer har problem,
vi vill inte ha mens nåmer.
Nu har vi en fråga att ställa:
-Varför ska vi jämt va så jävla snälla?
Vi är bara skit tycker alla killar,
men ändå är dom där med penisen o pillar.
Shit nu är det kört, magen växer,
nu har jag bara ännu fler komplexer.
En unge som bölar, o en morsa som tjatar:
 - Du skulle lyssnat på mig det är ditt fel att jag gnatar.
En morsa som är skit, farsan narkoman.
Man kan ju undra varför man är deras enda barn.
Nu har du hört min oändliga härd,
välkommen till min helvetes värld!

Kommentarer
Postat av: Anne

Du borde skriva en diktbok!

Datum: 2008-12-08 Tid: 19:18:03
Postat av: Anonym

Du är ju inte duktig eller så, sotis

Datum: 2008-12-10 Tid: 22:34:03

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback