äntligen!!!

Datum: 2008-12-19 Tid: 16:48:41

Nu är denna veckas jobb slut, och jag är ledig i en vecka. Underbart! =) Dagen har gått rätt fort och julmiddagen var trevlig. Vi bjöds på fläskfilé med Janssons frestelse, sicken konstig kombo! Åt det var för sig dock, för märkligt för o blanda tyckte jag. Julklappen vi fick var ett presentkort på en valfri teaterföreställning och Borås Stad's almenacka för 2009. Lite besviken är jag faktiskt, men jag antar att jag får bli lite mer kulturell.

Föreläsningen var hur rolig som helst också. En norrman vid namn Atle som verkligen gav mig en tankeställare. Jag vet inte riktigt vad hans syfte med föreläsningen var, men det jag tog med mig från honom är iallafall följande: Beröm dig själv för de insatser du gör och den person du är, och glöm för tusan inte att berömma andra också! En fin mening till någon kan göra både din och den människans dag =) Det sägs ju att om du ler mot en okänd människa har man gjort tio personer glada (den människan fortsätter le mot andra och en kedjereaktion bildas).

Lite trött jag var när jag slutade jobbet efter julbrödsbak (som jag inte ens hann klart) och julpyntning. Hoppade på bussen och såg framemot att komma hem, men... jag klev på fel buss! Tänkte nästan skrika "hallåå, du åker åt fel håll!" till chaffisen, men som tur var så höll jag truten stängd. De andra resenärerna hade väl fått sig ett gott skratt iallafall. Dumt av mig att inte bjuda på det va!?

Glömt köpa julpapper har jag gjort också. Damn it! Jaja, får la be Simon köpa med sig det när han kommer hem, så får jag slå in det senare ikväll. Ska fika med Peter ikväll och senare till Mustela för att fira honom lite =) Treevligt! ^^

Tjingtjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback