Brylkräm och fläskärtor!

Datum: 2007-11-06 Tid: 18:00:52

Skola idag igen. Helt underbar dag! Hade favoritläraren Birgit, en pensionerad lärare som även arbetat som lärare på fängelser. Hon har inte den gamla uttjatade lärarmetoden "läs där, bok hit, bok dit" utan hon delar med sig av sina erfarenheter, har massor att berätta och man sitter helt trollbunden! Det är så det ska vara: Intressant! Då lär man sig mest.

Efter skolan åkte jag hem till mammi. Har varit tvungen att skriva en novell, en uppgift vi fick på estetvalet. Jag har ju skrivarverkstad. Nästa gång ska jag lämna in den och få den kopierad så att de andra kan få ett ex. Tanken är att man ska läsa den hemma tills nästa gång och därefter ska vi ha textanalys. Kommer bli intressant. Är väldigt nöjd med den och har fått en del tips och idéer som har gjort den bättre! ^^ Även fått massor med beröm! *stolt*

Egentligen vet jag inte varför jag sitter här nu. Kan lika gärna åka iväg till Simon, busa lite och vänta in Desperate housewifes. Mysigare än att sitta här ensam i mörkret medan mammi och Ile sover. Mammi bad mig hålla ett öga på Daisy, men hon sover också! Och Moa är ute. Snork! Dessutom har jag träffat Simon väldigt lite idag. Våran klass hade ju bara halvdag. (Komp.ledigt för att vi ska på en föreläsning nästa tisdag klockan 19.00)

Japp! Så får det bli! I'm out of here!

Kommentarer
Postat av: Bemma

Me love Daisy :P

Datum: 2007-11-06 Tid: 18:29:02
Postat av: Veronika

Brylkräm!

Hoppas busandet med Simon blev mysigt. :3

Datum: 2007-11-06 Tid: 22:56:37
http://ph0bia.wordpress.com
Postat av: Therese

Tänk om det fanns fler sånna lärare..

Datum: 2007-11-07 Tid: 16:34:15
http://tisskisset.blogg.se
Postat av: KiM (broder)

Mamma o Ile e så tråkiga, antingen dricker dom eller sover, dom e fan aldrig på G nær du e nyktra :S

Datum: 2007-11-08 Tid: 23:46:57
http://kimoestermark.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback