Stackars birdie!

Datum: 2007-08-11 Tid: 21:49:21

Jag och Bemma-mannen har vart nere o fikat idag. Ovanligt va!? Sen gick vi för att köpa några nödvändigheter på City och därefter skulle jag ladda på mitt busskort. Då ser vi en skadad fågel. Aaaw, stackars den! Det droppade blod från näbben and stuff, han hade ett sår på sidan av huvudet med. :/ Medan vi står där och betraktar den och fundilurar på vad vi ska göra så kommer två damer (som inte var i sällskap med varandra) och delar vår sympati för den stackars fågeln. Ringer hit och dit för att försöka få dit någon som kan avliva stackarn (polis eller veterinär eller liknande) så illa däran var "han". Troligen blev han misshandlad av andra fågeljävlar! Men ingen vi ringde till verkade bry sig. Hade det vart en jävla människa hade ni brytt er och kommit direkt! Fy helvetes jävlar för såna människor som tycker att människan står högst. Tess hatar! Måste ner till stan imorgon och se om han ligger där avliden. Jag och Bemma sprang te en kines-restaurang och fick en bytta så vi kunde lägga fågeln på ett lite säkrare ställe, så inte nå fulla idioter börjar sparka fotboll med honom ikväll. Hoppas han ligger säkert där vi la honom. Annars blir jag ledsen!

För övrigt så har jag haft en kul/jobbig vecka. Det är satans jobbigt att umgås med en människa man aldrig träffat innan i fem hela dagar. Speciellt när man ska snacka engelska. Fast det var det roliga med veckan, engelskan. Och att ha fikat med Bemma och sånt. Har snackat med en dansk på engelska lunarn ett tag, och han ville komma på besök. Ta inte illa upp nu dansken om du läser detta, men jag tror inte riktigt att vi ens passar till att vara kompisar. Vi är helt enkelt för olika. Jag pratar mkt, men du är värre än mig! Och ja. Variation på historier kanske? Då kanske man skulle orka lyssna! Oh, well! Dessutom: här i Sverige brukar vi skölja disken efter att vi diskat den. Fick diska om den disken du diskade. Men hey! Thanks for trying. Och när man ska vara borta i flera dagar så brukar man väl ändå ta med sig ombyteskläder? Iallafall kallingar! >_< Sorry att jag hänger ut dig (om du nu läser) men jag pallar faktiskt inte med dig! Hoppas du inte blir ledsen. Btw, Bemma håller med mig! Hon och jag är lika!

Jag är på djävulskt humör just nu!


Jag måste säga att "Bo Kaspers Orkester" är bättre än vad jag trodde. Iallafall instrumentalt. Jag, Bemma och Dansken såg dom på Stora torget i torsdags. Benen ville bara gunga hela tiden, även om jag kämpade som en gnu för att stå still. Till slut lät jag benen vinna och gungade lite rytmiskt till musiken, och det såg nog helkonstigt ut. Menmen. När de slutade spela träffade vi Fidde, Malin, Coocoo och några till i stadsparken. Fidde red på sån där robot-tjur när man ska hålla fast sig. Jag betalade, snäll som jag är! Men det gick la sådär, eller vad säger du!? Coocoo däremot, en seg jävel! Final på Åhaga den 1/9 =) Must be there!

Ett hemligt meddelande till Bemma: hän on mennyt kotia! Haha, min finska suger! ^^

Igår hade jag och Bemma-mannen filmkväll. Kunde vi valt sugigare filmer eller? Pledge this med Paris Hilton suger. Bitchen kan ju inte ens spela sig själv! >_< Då är man kass! Och en skräckfilm från Japan: Tomie, flickan som vägrade dö. Skräckis? Kiss my hairy ass! En minut läskigt av 1 h och 40 min kallar inte jag skräckis. Däremot var Tomie, replay jäklarns mkt bättre! Den är värd att kalla skräckis! ^^ Sen avsluade vi med Happy feet. Gullig pingvin som liten, men sen var historien rätt otrolig. Som att en dansande pingvin släpps ut ur zoo:t och återvänder hem, och räddar hela "stammen" från svält? Ni som sett den vet vad jag menar! Dessutom hade vi en jävla massa godis!


image29


Nu ska jag och Bemma gå till tappen och hyra en film. Jag ska tvinga henne! Sen ska vi ätagodiset vi har kvar från igår! ^^

Uppdatering: Vi gick och hyrde film, sen åkte vi ner på stan. Fikade på Snack! ^^ Mysigt som fan på natten ju! ^^ Sen gick vi och kollade hur fågeln mådde. Han sov, men vi flyttade honom lite med hjälp av byttan som vi fick på Kinan innan. Skönt att se att han levde fortfarande och han verkade piggare nu! ^^ Ska ändå kolla till honom imorgon! Orolig för den lille krabaten ju!

Kommentarer
Postat av: Malin

va mysigt det lätt det där med att va på Snack på natten ^^
o stackars fågeln >_<

Datum: 2007-08-12 Tid: 22:58:39
Postat av: Bemma

Minä inhotan se ihminen

Datum: 2007-08-13 Tid: 00:09:22

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback