Impulsresan!

Datum: 2007-08-16 Tid: 10:11:32

Bemma och jag åkte som vanligt ner till Snack igår, men jag blev otroligt rastlös! "Jag vill inte sitta här, jag vill inte åka upp till sjöbo och jag vill inte vara i stan!" Snippsnapp! Vi åkte till Göteborg! Vi visste inte vad vi skulle göra eller nånting, men dit skulle vi iallafall.

Det första vi visste att vi skulle göra var att se om våran forne chef var i femman-huset, vilket han var. Sorgligt att se att han fortfarande jobbar kvar. Och att han värvar dessutom. Ojoj. Men samtidigt var det faktiskt trevligt att träffa honom igen!

Fortsatte lite längre in mot stan (tror jag) och kollade lite affärer, sen gick vi till 7-eleven och köpte en varsin dricka. Provade även en sån där ice-coffee som är ungerfär som en slusch. Den var asgo! Satte oss på trappan utanför Universitetet och försökte spela smarta studenter. Visade sig att Bemma är snäppet smartare än mig när det gäller utländska inflytelserika personer. But still, Bemma, I did better than you on the filmkunskapsprov i gymnasiet! :P

Därefter kände vi att magarna ville ha något ätbart, så det blev McDonalds. Köpte varsin McChicken och satte oss vid bordet närmast dörren. Alltså! Hur osmarta är vi svenskar egentligen? Går inte dörren öppna om man drar i den så ska man la trycka på den? Men nej! Massor som drog, och sen provade den andra dörren. Haha, roligt! En drog för kung och fosterland! <--- Mohahaha!

Det visade sig även att det var kulturfesten i Göteborg, så våra öron fick lyssna till bra samt obra musik. Vi följde en parad, lyssnade på en akapella-kör som sjöng typ två låtar innan dom blev avbrutna av en orkester, såg ett coolt gäng unga (21-27 kanske) som spelade trummor. Varje person hade en trumma hängandes runt höfterna och ja, det var bra. Lite mer variation kanske skulle sitta fint. Lyssnade på indianerna när de spelade sina panflöjtar och annat till en skiva. Jag älskar sånt! Vi hade snackat med indianerna tidigare på dagen, hur trevliga som helst. En av dom kom fram och pratade efter deras uppträdande. Och medans dom spelade blev jag uppraggad. Av en gammal, tandlös utlänning. Han lär ju åtminstone vara närmare 40, om inte över, Saknade två tänder och såg allmänt läbbig ut! >_<

Han: Jag känner dig!
Jag: Jaha? Jag känner inte igen dig, tyvärr! Vart bor du då?
Han: Här i Göteborg!
Jag: Jaha!? Meen, jag bor i Borås, vadå, brukar du vara där eller?
Han: Jag har en kompis i Härryda! (Hmm, det ligger inte ens i närheten av Borås)
Jag: Okej... (Och vänder mig för att lyssna på indianerna igen.)
Han: Kan jag få ditt nummer?
Jag: Min telefon är trasig! (Inte alls)
Han: Men hennes då, så jag kan få tag på dig? (Pekar på Bemma)
Jag: Hon har inte sin telefon med sig!
Han: Men ta mitt nummer då!?
Jag (suckandes): Ja, har du nåt o skriva på då?

Sen gick han iväg, men efter tio minuter cirkus kom han tillbaka och frågade om vi ville ha saft eller kaffe. Öööhm! Näej! Skulle jag inte tro att vi vill! Funderar på att rama in hans nummer, men jag tror jag slänger det istället! Ringer gör jag iallafall inte! :P

Sen gick vi tillbaka och lyssnade på trum-grejjen. Hahahaha! Skrattar bara jag tänker på det! Ser en brud (hög som ett hus, eller full som fan, eller utvecklingsstörd) som dansar till trummorna utan något som helst på överkroppen. På nåt jävla vänster lyckas hon snurra på tuttarna mot varandra. Haha, såg så jävla kul ut! Dessutom dansade hon nån jävla skum dans, och man kan säga att de som uppträdde blev nog mer än bara lite irriterade på henne. :P

Gick och lyssnade på ett annat band och gissa vem som sätter sig bredvid mig!? Den höga, fulla, eller utvecklingsstörda bruden! "Jag hade en gång en bååååt! Men var e den nu??? Jag bara undrar, jag bara undrar! Hejhej Monika! Inatt jag dröööömde!" och massa massa mer sjöng hon. Osammanhängande och högt som faan! Folk skrattade åt henne vilket bara gödde henne till att sjunga mera! Till slut kunde inte jag heller hålla mig! Sen hade hon mage att tigga en cigg av mig. Tänkte att det var lika bra o ge henne en innan hon klappade ner mig eller nåt!

Sen gick vi till stationen, och på bussen hem var vi hur nöjda som helst med vår resa! ^^  Frågade killen som satt bakom oss om han visste vad stjärnfrukten som man har i bål heter. Vi är ju Fruit-buddies och tänkte att vi skulle tatuera in någon frukt för att bevisa det! Karabola eller vad de hette. Killen var trevlig iallafall, men det visade sig att han skulle snart bli nitton! Fanken! Jag som trodde han var tjugotre-tjugofyra! Han var ju söt!

Power till dig om du läst ända hit!

Kommentarer
Postat av: Bemma

Impulsresan var otroligt mysig. Jag röstar på mer sånna!

Datum: 2007-08-16 Tid: 13:14:53
http://nouva.wordpress.com
Postat av: Malin

va kul det låter ^^
jag vill hänga med nästa gång!!! :P

Datum: 2007-08-18 Tid: 00:23:37
Postat av: Therese

Due, kolla min blogg:D:D

Datum: 2007-08-19 Tid: 21:23:20
http://tisskisset.blogg.se
Postat av: Maniac

Haha... det låter som ni hade rätt kul iaf :)
Det enda som är tråkigt med impuls resor är om man vill göra det och det inte finns pengar till det :P

Datum: 2007-08-19 Tid: 23:50:58
http://www.myspace.com/liquidiceband
Postat av: Bemma

Btw, är du fortfarande stolt över filmkunskapsprovet? :P
Det var massa massa år sen ju :P

Datum: 2007-08-20 Tid: 16:09:41
http://nouva.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback