Valborg, jaha.

Datum: 2007-04-30 Tid: 15:31:55

Som rubriken antyder: Jaha. Vad speciellt då! För en gångs skull så har jag ingenting planerat överhuvudtaget. Det hör inte till vanligheterna för en Valborg. Förr var det jämt: Supa, supa och åter supa. Nu vet jag ingenting. Väntar dock ett samtal från Emma, och ett från Malin. Vi får väl se om jag orkar umgås överhuvudtaget. Jag har nämligen...

...städat ur min gamla lägenhet. Själva besiktningen på skåp och sånt (att allt var helt) gick finfint. Grejjer som jag haft sönder var det bara säga: Nej, men det var så när jag flyttade in. Städningen var det la lite värre med kanske. Jag hade ju tänkt försöka fuska, bland annat med ugnen och så. Men nej. Den fick jag snällt ställa mig och rengöra. Hade inte en tanke på att han skulle dra ut och kolla på sidorna och bakom, det skulle också blir rent, sa han. Sånt hade jag glömt att dom kollade. Och så skulle det dammsugas bakom. Jo men Oj vad roligt! Snubben som bodde där innan mig hade inte behövt rengöra varken i ugnen, i "plåtfacket", på sidorna eller bakom. Så jag fick rengöra för två. Jättekul! Äckligt var det, men rent blev det. Tror besiktningsmannen lät mig komma undan lite lindrigare än vad andra får. Han kanske blev trött på mitt gnäll. Så ibland är det bra...

...att vara gnällig! Det är mkt enklare att göra tråkiga saker när man gnäller. Det känns lite som om det går fortare då. Kanske inte så roligt för andra att höra gnäll, men men. You know me, I'm gnällig!

Berätta för en på msn att mitt kaffe var slut i koppen och i kaffebryggaren. Det tyckte han inte var så bra. Nä, och jag berättade för honom att jag inte orkade sätta på mera. Han höll med mig om att det är allt lite ansträngande. Först byta filter, sen hålla räkningen på kaffemåtten, hälla i rätt mängd vatten i kannan för att sen hälla i det i kokarn. Ställa kannan tillrätta o sen vänta. Ush, überjobbigt! Håller du med mig?


Nu, efter detta inlägg så har jag lite mer energi än innan faktiskt! Så det kanske blir en sväng ner på stan. Och kanske en öl. Eller två. Men absolut inte mer än tre. I promise! 

Bye! 


Kommentarer
Postat av: Marcus

Hehe så'n du är... Sup lite för mig med ikväll.

Datum: 2007-04-30 Tid: 16:39:37
http://langbrandt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback