The monday!

Datum: 2007-04-23 Tid: 22:20:59

Varför  i helsike ska utlänningar pruta så jäkligt för? Eller ja, alla vill väl få det så billigt som möjligt, men ändå. Ville ha 1500 för min säng, och då skulle han få massa tallrikar o koppar som jag inte använder på köpet. Mitt sista bud är 1000 för bara sängen, och 1150 för både sängen och det andra. Tar han det inte så är han snål, madrasserna är faktiskt väldigt bekväma, och dom är inte billiga. Får svar imorgon. Vi får la se.

Idag har jag pratat med både Veronika och Shiva i telefon. Pratade med dom medan jag tog bussen ner för att  träffa Malin. Engström och Patte var med henne också. Fika lite på Latte. Sen träffade vi Simon på Södra, men jag och Malin åkte rätt snabbt till Knalleland för att kolla in lite saker, igen. Denna gången blev det tre ljus som luktade skitgott, en diskborste med döskallar på, en vinkorksöppnare/ kapsylöppnare, en söt skylt till toaletten, en kasse med en stjärna på i typ plast, 4 smörknivar och en liten lykta på ställ. Nöjd med inköpen faktiskt! Även om min plånbok inte har råd egentligen, men det blev inte mer än sammanlagt 130 kronor.

Skrev en dikt till mamma idag:
Jag vill ge dig himlen, men du förtjänar mer.
Jag vill ge dig havet, och solen över när den ler.
Jag vill ge dig skogarna, där du kan ströva runt i frid.
Jag vill ge dig glädje, och en oförglömlig sommartid.
Jag vill ge dig ängarna, med blommor och ljummen vind.
Jag vill ge dig styrka, som torkar tårar från din kind.
Jag vill ge dig livet, men det har du gett mig.
Det enda jag kan säga är att jag högt älskar dig!

Vad tycks? Skriv gärna kommentar!

Måste säga att det är riktigt trevligt att umgås med Malin. Känns verkligen som att hon lyssnar och jag hoppas att det som sas stannar mellan oss! Finns här för dig med om du vill prata. Och sen märks det inte att det är några års skillnad mellan oss! Jag hoppas och tror att jag kommer ha massa kul med både Malin och Frida i framtiden! ^^

Imorgon ska jag träffa Emma, det var ju ett tag sedan nu! Tycker verkligen det är skitkul att ha så bra kontakt med henne. Tror aldrig att vi har haft sån bra relation som nu faktiskt! Men jag kanske har fel, men jag hoppas inte det. Sen ska jag tvätta imorgon med. Mellan tre och sju. Fanns typ inga andra tider! >_<

Käkade makaronilåda hos mammi idag med. Jäklarns gott! Älskar hennes mat! Ritade en ros efter ett kort som jag tog kort på med mobilen. Är riktigt nöjd faktiskt. Hm, "efter ett kort som jag tog kort på". Ibland kan man inte bygga upp bra meningar!

Jag vill sluta tänka! Jag tänker ut o in på saker! Tänker sönder dom! Går och oroar mig för saker i onödan känns det som, jag vet ju inte hur det blir. Jag måste sluta rusha o bara ta det lugnt istället. Ta det som det kommer! Men det går tamejfan inte, helt omöjligt. Jag har allt klart för mig, men det räcker inte.

Förövrigt mår jag bra! Väldigt bra!

Fast jag blev nyss arbetslös.


Kommentarer
Postat av: Veronika

Grattis till att slippa jobbduändåintevillha. <3

Datum: 2007-04-23 Tid: 22:45:09
http://ph0bia.wordpress.com/
Postat av: Malin

jag blev helt kär i din dikt ^^ bara så du vet...!
seriöst as bra Tiss ^^
o klart det stannar mellan oss, vem mer skulle ha med det vi pratar om att göra liksom?
jag tror oxå vi kommer ha massa kul i framtiden ^^ ser fram emot det :P

Datum: 2007-04-23 Tid: 22:56:33
Postat av: Veronika

Du har blivit utmanad! (och kommer hata mig just nu, men det är inte mitt fel att jag blev utmanad. ;P)
http://ph0bia.wordpress.com/

Datum: 2007-04-23 Tid: 22:57:02

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback