Sönd(er)ag

Datum: 2007-04-23 Tid: 02:41:58

Hepp, rubriken blev inte så bra som jag hade tänkt mig. Men wtf, shit happens. Som skrivet var jag ju barnvakt igår. Märktes imorses kan jag säga. Jag hade nämligen somnat på soffan och sovit kvar där över natten. Och tre ungar på 3, 6 o 8 har en tendens att vakna jäkligt tidigt! Dom släpade plastlådor hit o dit, slängde saker överallt och skrattade inte så tyst. Dessutom har den äldsta tösen ett behov av att retas, så hon kom och visslade mig rakt i ansiktet. Högt dessutom. Vaknade till med ett ryck och bannade med fingret. "Det där... var inte ett dugg roligt!" Skrattandes går hon därifrån och säger till sin syster med fingret i vädret: Det där... var inte ett dugg roligt! Och båda bryter ut i tokgarv. Lillpojken också. Godmorgon!

Satt och drack kaffe o tjötade lite skit men barnens mamma Carola när man väl gått upp. Snackade om karlar, barn och andra roliga saker man oftast kommer in på. Berättade vad pappas tjej gjorde med mina leksaker när jag var liten och inte ville städa. Hon kidnappade dom, la dom i en låda och ställde ner i källaren. Såklart blev jag skitarg och tyckte att hon var dummast i världen! Vi (jag och Carola) tyckte att det vore en bra metod att testa när det gäller tjejernas rum. Dom tycker det är roligare att dra fram massa saker än att plocka undan dom. (Såklart). Så Carola donderade: Ni får en timma på er, det som fortfarande ligger kvar på golvet efter att den timmen har gått åker ner i plastsäckar och upp på vinden. Jag måste ju erkänna att ungarna var ju inte dumma. Dom plockade upp allt som dom ville ha kvar upp i sängen. Och vi hade ju sagt att allt som låg på golvet åkte ner i säckar. Jäklarns! Slutade med att jag o Carola kröp på alla fyra i 2,5-3 timmar och plockade saker. Mest för att det låg en massa småprylar och en sjusatans massa pärlor på golvet. Menmen. Det var kul att se en förändring i det rummet + att jag fick 200 spänn för att jag hjälpte till. Fick 400 spänn för att sitta barnvakt. Inte illa pinkat! Och medan vi ändå var i städartagen passade jag på att sopa golven i vardagsrummet och i köket lite snabbt, o så hjälpte jag till lite i lillpojkens rum.

Resten av dagen har jag inte gjort mkt alls. Mest suttit vid datorn och slöat. Kanske inte alltför uppskattat av min kära mor. But I can't help myself. Man liksom bara fastnar, och tiden rinner iväg. Men sen kollade hon ju också på Titanic, och visst, den är bra. Men jag har sett den typ 20 gånger. Kollade in ett band som heter Evocation också. Diggar mycket! Hemsidan var fräck och musiken var bra. =) Dom har release-fest för sitt nya album 11/5 -07 på swing! Ska dit om jag har någon att gå med. Det är ju han som spelar gitarr, han är intressant!

Hm, undrar hur Orvar the bumblebee mår! Han är nog skittråkig och ligger fortfarande och sover skulle jag tro. Så vad är det då för mening med att kolla till honom? Han är nog inte hungrig heller. En humla är ungefär som en pytteliten hund med vingar. Har kollat in Orvar riktigt noga, och han är ju typ lurvig. Så härdanefter heter han Orvar the bumblebee-dog!

Tjarå! Kanske kommer in på kvällen sen och uppdaterar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback