Lite flytt o sånt!

Datum: 2007-04-17 Tid: 09:42:18

Ja, jag håller ju på att flytta nu. Emma hjälpte mig igår med lite papperskassar fulla med småsaker, som t ex skivor, böcker, små tavlor, plåster o annat sånt. Åkte bussen två hållplatser med grejerna, är ju inte längre än så. I lägenheten började vi torka köksskåpen, o fyfan! Hon som bodde där innan har ju inte städat ut dom på hela tiden hon bott där verkar det som! >_< Men jag och Emma hade kul! Vi snackade med utlänningsdialekt hela tiden. Brotherhood!

Tidigare igår åkte jag och Emma ner till Arbetsförmedlingen. Skrev nya CV-mojjs där, eftersom våra gamla hade försvunnit, och sen snackade vi med en varsin handläggare. Hennes verkade vara way much better än min. Menmen. Inskrivna är vi igen iallafall. Därefter käkade jag frulle på Latte, med Emma som sällskap. Sen kom Frida, Ida, Malin, Lucifer och Patte ner, Emma åkte hem, o sen drog jag till Södra. Frida o Malin följde med mig till Knalleland för att kolla efter flipflops. Hittade inga! >_< Åkte tillbaka till stan för en picnic i stadsparken med Emma, Koffa, Frida, Malin, Lumi och Mustela. Det var niice!

Skulle ha tvättat idag. Klockan 07.00. Jag vaknade 09.15. Skit också! Får boka en ny tid snart. Och om några timmar ska jag ringa Emma o säga: Nu gittar vi ner till Knalleland homie! *med utlänningsdialekt* Ska kolla om det finns någe roligt till lägenheten! =)

I helgen som var hade jag sketaskoj! I fredags gjorde jag absolut ingenting. Satt vid datorn hela natten.
I lördags var vi och kollade på Koffas spelning. :) Sen köpte alla mat från olika ställen o så käkade vi den i stadsparken. Sen åkte jag o träffade Mattias och hans mormor på Asien. Sen blev det Lilla Krogen och sen efterferra hos mamma. Slutade med att jag somnade klockan åtta-halv nio på morgonen och vaknade runt elva. 2-3 timmar sömn! Yeay! Blev frukost på Asien, men den pjukade jag upp tack vare Mattias, mamma och Jarko. Tacktack!

Sen har jag solat för första gången i år också! :) Vi gick upp på en kulle o solade, var skitmysigt. Min kompis Jörgen skulle pissa men var lite smått rund under fötterna, så han rasade ner för slänten, genom en enbuske och fortsatte ännu längre. 20 meter allt som allt skulle jag tippa på. Jäklar! Jag kunde inte göra något för att hjälpa honom, för jag stog dubbelvikt av skratt. Men som tur var så hjälpte Mattias, mamma och Jarko honom. :P

Ne, sova en timma eller två. Emma har la inte vaknat än!

Peace, mannen! / Tiss

Uppdatering!

Nu har jag rätt jäkla ont i fötterna efter flera timmars strövande i Knalleland. Mina jäkla flipflops. >_< Dessutom frös jag som fan, jag trodde ju det skulle vara lika varmt som igår. Men nej. Hade bara shorts o t-shirt på mig. Men det blev en hel del intressanta inköp iallafall! 6 st koppar med ko-motiv på *jäättesöta!*, en likadan fast med grismotiv på *bara min personliga*, grytlapp och vante med Marilyn Monroe-motiv, 3 st ängla-ljus, 2 st ljushållare som du sätter upp på väggen, 4 st underlägg för glas *fast dom använder jag nog som ljusfat, 2 stycken småljus i kruka. Det var nog allt. Men bland det bästa är ju ändå vad jag fick av Emma i inflyttningspresent (fast jag inte flyttat än). Jag fick en låda med olika ljus som luktar kaffe! Det var 4 olika sorter och sammanlagt sju ljus! Tacktack Emma! ^^
När vi var och lämnade alla saker i min nya lägenhet hittade vi en humla som låg o sov. (Den kommer sova fleeera år, eller i evighet). Emma plockade upp honom (han heter Orvar) o så fick han bo i min fina glasflaska med en kork-kork. Så småningom (när jag hittat en till sovande humla) så får Orvar sällskap. Hon ska heta Lisa! Orvar behöver inte känna sig ensam då! ^^

Nu sitter jag hemma hos mamma. Tänkte sova här inatt ^^

Emma blev glad. Veronika blir nog med glad. Jag drömmer om Itg! Helt sjukt! Jag drömmer att jag spelar en viss låt hela tiden. Alltid samma. Sen ibland ser jag pilar framför mig, till exempel när jag är på stan. Shit! Jag har blitt smittad jag med!

Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag saknar Orvar!

Datum: 2007-04-20 Tid: 21:22:36
Postat av: Malin

haha jag e me i din blogg ^^
attans att du inte hittade några flipflops bara.... :P

Datum: 2007-04-23 Tid: 00:42:10

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback